Bikkeren Startet 5.September.2021 Link til dette innlegget Startet 5.September.2021 I båten min er det en varmtvannsbereder type Isoterm basic. Varmeelementet har vært koblet til 220v stikk slik at jeg har varmtvann når en er tilkoblet landstrøm. Oppdaget nå at elementet ikke er i drift. Jeg forsøkte å resette «overheat termostaten» ved å trykke ned på toppen av bereder ( noe jeg aldri har gjort før), men det kjentes ikke ut som om det var noen knapp under. Tok derfor av «gummi lappen». Jeg mistenker at det mangler et lokk/knapp under «gummi lappen». Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
Bikkeren Svart 5.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.September.2021 Hmmmm, da har jeg funnet ut at det som jeg trodde var overopphetingstermostat var termostaten?Da ser det ut for at jeg må ta av plastdeksel for varmeelement for å komme til å få resatt. Problemet er at jeg ikke får skrudd ut de to skruene som holder dekselet ( men det er et annet problem…..). Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 5.September.2021 Link til dette innlegget Svart 5.September.2021 (redigert) Trodde ikke det var noe overhetningsvern på disse, da ville det vel slå ut når man kjører for motor. Har du sjekket med ohmmeter at elementet er helt? Redigert 5.September.2021 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bikkeren Svart 5.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.September.2021 Fra Isoterm Basic instruksjonsbok: Sitér dette innlegget Link to post
Bikkeren Svart 5.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.September.2021 Settpunkt 96 grader C på overhetstermostaten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.