grønningen Startet 7.September.2021 Link til dette innlegget Startet 7.September.2021 Har en Ford Lehman 2725e motor, jeg får ikke opp temperatur på måleren, er helt død. Problemet er at hele motoren er full av forskjellige følere, så lurer på om noen kan ha bilde av hvordan det er koblet opp, og hvor temperatur følere står montert på motoren? Sitér dette innlegget Gir max og auke itte kvart Link to post
"LISE" Svart 7.September.2021 Link til dette innlegget Svart 7.September.2021 Jeg har 2726t som jeg tror er samme motoren bare med turbo. De er iallefall beslektet. Temperaturmåler for kjølevæsken/radiatorvannet sitter her (blå ring) hos meg: Gjengene er 3/8-18NPTF Hvilke andre målere har du? Hos meg er det kun vanntemp og oljetrykk på motor i tillegg til turtall/spenning fra dynamo. Instruksjonsbok og verkstedmanual finner du ved et googlesøk. Sitér dette innlegget Guttedrømmen - Sandvik 945. Prosjekttråd åpen for innspill! Guttedrømmen – Shetland 2018 – Sandvik 945 Link to post
grønningen Svart 7.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.September.2021 Takk skal du ha, hos meg står kablene koblet på en sensor på hver side, samme plass som du har din. Går det en kabel eller 2 inn på sensoren din? Det står mye dobbelt hos meg, motoren har vært del av en dobbelt installasjon i en trawler tidligere. Sitér dette innlegget Gir max og auke itte kvart Link to post
husky dane 85 Svart 7.September.2021 Link til dette innlegget Svart 7.September.2021 På min motor var da 1 føler for temperatur måling og 1føler for alarm Sitér dette innlegget Link to post
"LISE" Svart 7.September.2021 Link til dette innlegget Svart 7.September.2021 Hos meg går det to kabler inn på giveren, tror giveren er 2-polt. Motorblokken er tilkoblet 12v minus hos meg, så kunne hatt 1-polt giver også. Har kun en tempsensor. Det andre hullet (som er helt likt) bruker jeg som uttak for varme (typisk defroster og varmtvannstank). Vannet som kommer her har vært gjennom motoren og blir målt temp før det går inn i eksosmanifold og turbo. Sitér dette innlegget Guttedrømmen - Sandvik 945. Prosjekttråd åpen for innspill! Guttedrømmen – Shetland 2018 – Sandvik 945 Link to post
husky dane 85 Svart 7.September.2021 Link til dette innlegget Svart 7.September.2021 Eg skifta ut dei 2 følarane med ein med samme funksjon, temp og alarm,då var da 3 tilkoplings punkt på den. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.