Jump to content

båttransport (gøteborg-bergen)


fjordholmen

Recommended Posts

Gøterborg -> Bergen ..... med det fine være vi har nå for tiden ville det jo vært en fin liten tur på sjøen det.. Så sparer du transporten... :wink:

Spøk til alvor - min bror transporterte en liknende båt fra haugesnd til Grimstad - tror det ble 10 eller 15 lapper. Siden den er over 2,5 (eller er det 2,6) meter bredde må det være følgebil med, og det drar vel opp kostnaden.....

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Gøterborg -> Bergen ..... med det fine være vi har nå for tiden ville det jo vært en fin liten tur på sjøen det.. Så sparer du transporten... :wink:

Spøk til alvor - min bror transporterte en liknende båt fra haugesnd til Grimstad - tror det ble 10 eller 15 lapper. Siden den er over 2,5 (eller er det 2,6) meter bredde må det være følgebil med, og det drar vel opp kostnaden.....

 

Grensen går på 3 meter fikk jeg opplyst på Transportsentralen i Oslo. Større bredde trenger følgebil. Dette slipper du.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Ok - da er det meg som husker feil - du har vel sjekket litt på dette i det sise astor :yesnod: Broderns båt er sikkert litt over 3 meter bred..Om man klarer seg uten denne følgebilen ser jeg for meg at det blit enklere (og billigere).....

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

nja, nå sier vel ikke regelverket at det må være noen spesiell kompetent person som fører følgebilen. Mao. om transportøren har litt omløp i kålen, får du gjøre dette selv, med egen bil. Sånn dings til å sette på taket, som sier "Wide Load / Big Loan" og gule blinkelamper, har lastebilføreren til å låne bort. Festes med magnet, og tar strøm fra sigarettenneren.

 

Man kan lese mer om transport av diger skute, fra Nesodden til Fjellheimen i Mjøsdistriket her

 

Suzuki

Redigert av Suzuki (see edit history)

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Om dette gjelder import av Bayliner fra USA som du har skrevet om i tidligere innlegg vil jeg anbefalle å sjekke om båten skal innom Amsterdam på veien (Hual?), isåfall kan Nor Cargo ordne transport videre til Bergen for litt over 20 lapper, husk å få Nor Cargo til å hente båten hos Hual, ingen automatikk der nede kan jeg røpe. Men trekker en litt i snorene selv går det veldig greit.

Redigert av Bayliner 3258 1996 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg tok kontakt med Olav Tenden transport når jeg holdt på å transportere en Barracuda 23foter fra Tønsberg til Bergen. De leverer varer til Skien området, og kunne ta med ting på returen.

Tror prisen var 6-7000 kr. De skader jo ikke å spørre :smiley:

 

Her er innlegget: Transport Tønsberg-Bergen

Redigert av outbreak (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Om dette gjelder import av Bayliner fra USA som du har skrevet om i tidligere innlegg vil jeg anbefalle å sjekke om båten skal innom Amsterdam på veien (Hual?), isåfall kan Nor Cargo ordne transport videre til Bergen for litt over 20 lapper, husk å få Nor Cargo til å hente båten hos Hual, ingen automatikk der nede kan jeg røpe. Men trekker en litt i snorene selv går det veldig greit.

Sea cargo transporterer også fra Amsterdam til Bergen. Norcargo (Norlines) går fra Bremerhaven i Tyskland vanligvis :confused: men Hual går vanligvis innom begge steder og hvis jeg ikke husker feil så blir båter med destinasjon Gøteborg lastet om i Bremerhaven

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Sea cargo transporterer også fra Amsterdam til Bergen. Norcargo (Norlines) går fra Bremerhaven i Tyskland vanligvis :confused: men Hual går vanligvis innom begge steder og hvis jeg ikke husker feil så blir båter med destinasjon Gøteborg lastet om i Bremerhaven

Riktig som du sier, Sea Cargo fra Amsterdam til Bergen, Nor Cargo hadde ikke lave nok hengere til meg men nå vet jeg ikke hvilken båt dette dreier seg om da, er det kallesjebåt kan sikkert Nor Cargo frakte den videre. Om motorene står i kan den også sjøsettes på Nøstet. Om båten er større har Royal Transport mange flotte biler. :rolleyes: Jeg fikk omlastet i Amsterdam.

 

Hvilken båt ble det da?

Redigert av Bayliner 3258 1996 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Man trenger ikke følgebil for transporter mellom 2.50m og 2.99m men i praksis sier man 3.0m, ingen sier noe på det hvis det ikke er en veldig vanskelig biltilsynsmann man møter på.

Mellom 3.00m og 3.20m kan man selv kjøre følgebil, men det er litt regler å sette seg inn i men dette kan sjåføren i vogntoget alt om.

Over 3.20m blir både politi og vegvesen innblandet og da begynner det å rulle ut kronasjer.

Bruk en transportør som KAN dette og ikke en billig useriøs en, det kan fort bli veldig kostbart.

Har kjørt vogntog og bred/tung/lang last i noen år så dette kan jeg litt om.

 

Lykke til. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...