Mosterhamn33 Startet 9.September.2021 Del på Facebook Startet 9.September.2021 Hei. Har en bmc 1.5 som jeg har problemer og få start på, har luftet diesel filter, pumpe å frem til injektorer og etter montert el trykkpumpe men vil ikke starte. Den var så vidt borti og dauet igjen Har sjekket gløde plugger fungerer fint. Sjekket kompresjon Sjekket luftfilter. Har holdt på i flere dager nå og kinnet ut 2 115 ah batterier hver dag nå. Noen som har noen tips? Kan dieselen være så forurenset at det er det som er grunnen ? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 9.September.2021 Del på Facebook Svart 9.September.2021 Har du løsnet dyserør fra dyser og sjekket at de gir en fin dusj når du kjører starteren? Får du ingen diesel der så må du jobbe deg bakover derfra. Sitér dette innlegget Link to post
Mosterhamn33 Svart 9.September.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.September.2021 Ja det er gjort flere ganger en jeg klarer og huske🙄 Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 9.September.2021 Del på Facebook Svart 9.September.2021 (redigert) Om du fikk diesel ut av rørene så må du ut med dysene, sette på rørene igjen og se at de dusjer diesel. Om de gjør det så er det enten dårlig kompresjon på en eller flere sylindre, ventil(er) som henger eller for dårlig fart på startmotor. Redigert 9.September.2021 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mosterhamn33 Svart 9.September.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.September.2021 Kompresjon er testet, hadde ut gløde plugger og turnet kommer diesel damp ut av alle cylindrer. Alt er vell der. Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 9.September.2021 Del på Facebook Svart 9.September.2021 Hvis kompresjon er ok og diesel blir sprøytet inn i sylindrene, så skal motor starte hvis timing på dieselpumpe og kammer er korrekt. Mosterhamn33 skrev for 13 timer siden: Kan dieselen være så forurenset at det er det som er grunnen ? Hvis dieselen er særdeles forurenset så går dieselfiltrene tett... Går ut i fra at det ikke er store mengder vann i dieselen? Jeg tipper at det er noe på sugesiden som ikke er 100% tett, slik at det hele tiden kommer inn ny luft.... Hvordan oppsto problemet? Sitér dette innlegget Link to post
Mosterhamn33 Svart 10.September.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.September.2021 Jeg byttet filter bare for å ha gjort det, og fant mye drit i filteret. Skiftet ut fuel som var på tanken etter rengjøring. Har montert en elektrisk trykkpumpe og stengt returen til tank for å sjekke etter lekkasjer men og kan ikke finne noen. Luftet og følgt manualen til punkt og prikke Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 10.September.2021 Del på Facebook Svart 10.September.2021 (redigert) Neppe årsaken det jeg nevner nå men: Har du sjekket at den elektriske pumpa går mens du kjører startmotor? Selv om den går mens tenning er på er det ikke sikkert den går mens du vrir nøkkel til start og da får ikke høytrykkpumpa noe diesel mens du kinner. Regner med du har koblet bort den mekaniske originalpumpa siden du nå har elektrisk. Redigert 10.September.2021 av hegra (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mosterhamn33 Svart 10.September.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.September.2021 Hegra, ja trippel sjekket 🤣 ja koblet den vekk Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 10.September.2021 Del på Facebook Svart 10.September.2021 Mosterhamn33 skrev 1 time siden: Hegra, ja trippel sjekket 🤣 ja koblet den vekk Javel, men hva med forslaget fra tedd du fikk i den andre tråden? Har du lest det? Er vel snart det eneste som er uprøvd etterhvert. Men det krever jo en del skruing så ville prøvd alt det andre som er foreslått først. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.