Jump to content

Vende om på innvendige dører på Bavaria


sandman1

Recommended Posts

Hei, vi har sett på noen brukte Bavaria seilbåter. Tror det er veldig grei valuta for pengene. Mye med disse er ganske imponerende. Men noen andre ting irriterer en smule; på enkelte, så er innvendige dører i kabinen plassert "feil vei" de slår fra forpigg/ akterkabin/dass; inn mot pentry/kartbord/ salong.

Det er nok et krav i regelverket for sertifisering offshore klasse A/ B elns mtp rømningsveier, men det kommer til å irritere vettet av meg...

Er dørene og karmer symmetriske?

Kan dør og karm plukkes ut og settes inn fra motsatt side?

Kan dør og karm plukkes ut og roteres opp/ ned 180°?

Noen andre som vet noe om dette?

Neppe den første som ser det irritasjonsmomentet.

Mvh Knut S

 

 

 

 

 

Redigert av sandman1 (see edit history)

KnutS

"It's dark and we're wearing sunglasses"

Link to post
Share on other sites

sandman1 skrev On 9.9.2021 at 17.17:

Det er nok et krav i regelverket for sertifisering offshore klasse A/ B elns mtp rømningsveier, men det kommer til å irritere vettet av meg...


Vår Dufour fra 2005 har dører som slår vekk fra salong og inn på hver lugar. Det er en klasse A båt. Tror (med vekt på «tror») ikke dørenes retning har noe med klasse å gjøre med mindre det da har endret seg etter 2005.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

StorStas skrev 14 minutter siden:

Min Bavaria 39 CR fra 2007 slår også vekk fra salongen og inn på lugarer og toaletter.  Kunne egentlig tenkt meg at døra til aktre toalett slo andre veien, det er trangt nok på toalettet som det er.  Bedre plass på utsiden der :smiley:


Døra til toalettet er faktisk eneste dør i vår Dufour som slår inn i salongen, vekk fra toalettet. Heldige der, altså. :thumbsup:

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...