Jump to content

Utdrag fra Skipper_Worses gjestebok


Skipper Worse

Recommended Posts

Worses Hangarskib er en sosial arena hvor ethvert medlem av Baatplassen alltid er velkommen. Når Worse er om bord, er kaffen alltid klar. Den fiiinere cognac og de feteste Havana-cigarrer er som oftest også innen rekkevidde; for nytelse, naturligvis, på skibets øverste promenadedekk, gjerne respektløst omtalt som flybrigden. :rolleyes:

 

Fra før av har Skipper Worse og Quindebestet blitt beæret ved SveinHas lystelige tilstedeværelse om bord i Hangarskibet. Forhåpninger om gjentakelse er forbeholdsløst uttrykt. :yesnod:

 

På denne søndags aften ble Hangarskibet arena for et mini-Baatplassen-treff, avstedkommet av at Seastar for tiden befinner seg på tur til verdensmetropolen her vest i landet. Til stede var således nevnte Seastar, i lag med bryggenabo LA3939. For anledningen servertedes skibskaffe, mens drøset gikk om verdslige ting og da i hovedsak båtlivets fortreffeligheter og viderverdigheter i alle fasetter av dets vanedannende vesen.

 

En opplevelse verd å ta vare på når nå den hustrige vinter legger en ørliten demper på nytelsen av båtlivets mange gleder. Mange takk for besøket, karer, og velkommen tlbake! :flag:

 

Og, for å ha det sagt, alle andre av de høiverdige medlemmer av dette prisverdige forum er naturligvis og selvsagt også hjerteligst velkommen. :sailing:

 

Forhåpningen for nærmeste fremtid er at Bern treffer blink neste gang han befinner seg i Dolviken. :yesnod:

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Jeg takker og føler meg beæret over å ha stående invitasjon ombord i Hangarskibet. Jeg synes det bør publiseres i Skipper Worse`s gjestebok at han har vunnet en høythengende pris, og jeg tillater meg derfor å kopiere inn et innlegg jeg hadde i en annen tråd:

 

-------------------

"Hei skipper

 

Sist jeg var i området hadde du ikke kontordag ombord, og døren til piren var lukket og låst. Hadde jeg kommet meg ut på piren hadde jeg nok tatt meg den frihet og besteget Hangarskipet for å smette ombord en liten plastpose som tilhører deg. Jeg har den liggende i bilen i påvente av en passelig anledning.

 

Det har seg nemlig slik at du har vunnet førsteprisen som ”Båtplassens mest underholdende skribent” i min høyst private kåring. Jeg var eneste dommer, men for ikke å fornerme andre verdige kandidater må jeg få si at det var et møysommelig arbeid å komme frem til riktig kandidat. Førstepremien er en liten flaske utsøkt Cognac med en like utsøkt tilhørende Cigar.

 

Det er ikke hver dag jeg er i Bergen med bil, men en to-tre ganger årlig er det nok. Da stikker jeg alltid ned til Hangarskipets hjemmehavn og nyter utsikten. Ved neste anledning skal jeg nok få smuglet premien ombord til dens rettmessige eier.

 

Mvh Bern.”

------------------

 

Mvh Bern

Link to post
Share on other sites

Jada, Bern!

Har stor forståelse for din kåring. Den gode skipper utmerker seg stadig positivt både ved utspill, holdninger og ikke minst en ekselent sprogføring. Han går til tider "fruen fra Øvre Singsaker" en høy gang!

Steaddy på kurs, Worse!

mvh

JanS

:cheers::cheers:

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

Det var en skikkelig trivelig stund vi hadde i Hangarskibets Befalsmesse! Trivelig å hilse på Seastar, gode historier, god latter, god kaffe!

 

 

 

Han går til tider "fruen fra Øvre Singsaker" en høy gang!

Fra sikkert hold har jeg at også Finere FanaFruers Forening har latt seg begeistre av det Worseske forfatterskab. Det rister og klinger i muffer og diademer når hans tekster leses i medlemsmøtene. Selv Fru Stroem-Erichsen har latt seg overvelde.

 

Mvh,

Kjell.

LA3939 har endret brukernavn

Link to post
Share on other sites

Dessverre lot det seg ikkje gjera å delta denne gongen for min del. Men treffet i Dolviken var eit godt initiativ og eg håpar å få vera med ein annan gang. Kaffi og cognac er ikkje å forakta. Finst forøvrig også i skipet lenger ute på piren, så velkomen dit. :cheers:

 

PS: Reknar ikkje med at nynorsk nokon gong blir ein släger i Fine fanafruers forening... :lol:

Link to post
Share on other sites

Reknar ikkje med at nynorsk nokon gong blir ein släger i Fine fanafruers forening

Muligens ikke. Men i Hangarskibet er landsmålet velkomment. Gjerne i form av mer eller mindre eleverte versjoner av viser og stev opprinnelig fremført av Ivar Medaas og Johannes Kleppevik. Efter nytelse av cognac'en pleier allsangen å komme av seg selv ... :lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Muligens ikke. Men i Hangarskibet er landsmålet velkomment. Gjerne i form av mer eller mindre eleverte versjoner av viser og stev opprinnelig fremført av Ivar Medaas og Johannes Kleppevik. Efter nytelse av cognac'en pleier allsangen å komme av seg selv ... :lol:

Som stril med hyppige byturer er dette ord som klinger vel!
Link to post
Share on other sites

Du får legge turen om Dolviken og høre klangen der!! :yesnod:

 

I forrige uke, lørdag ble det tur på jernet... tohjul. Innom dolviken men kunne ikke se noe som lignet på hangarskipet...................???????????

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Takk for hyggelig sammenkomst i "Befalsmessen" ombord i Hangarskipet!

 

Etter en begivenhetsrik uke i verdensmetropolen er jeg nå kommet velberget hjem igjen, etter sigende uten skader verken på kropp eller sjel?

 

Det er jo fantastisk å bli mottatt på denne måten - når man selv føler at det kan være "kanskje litt vel frampå" med en slik forespørsel.

Men etter et langt liv innen salg/markedsføring har jeg jo lært litt om menneskekunnskap og ikke minst at det verst tenkelige svar er at det ikke passer!

 

Uten å utdype noe videre - det var overmåte hyggelig å treffe to så hyggelige mennesker og :sailing: skippere :yesnod: - takk for Skipskaffen og den befriende gode samtale!

 

Frister absolutt til gjentakelse et eller annet sted, også når solen står litt høyere på himmelen!

 

Hvis LA3939 og Skipper_Worse representerer "normen" på medlemsmassen her på båtplassen - ja, - da er jeg sikker på at det ville være svært hyggelig å treffe også andre ved andre anledninger............!

 

Ship'O'Hoi! :seeya:

Link to post
Share on other sites

Siden jeg har gjort vestlending av meg i arbeidets embet, dog noget lengere sør enn buekorpsets by, så kan det jo hende jeg også får anledning til å stikke innom Dolviken ev vakker vinter dag. Er jo ofte innom disse norlige deler av vestlandet

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

På fredag var Bern på Bergenstur. Vanen tro var han nedom Dolviken for å nyte utsikten. Det er fantastisk utsikt over havnen på et platå rett før du er helt nede.

 

Han hadde også håp om at det muligens kunne slumpe til å være kontordag ombord i Hangarskipet. Men der var det intet livstegn, og porten til piren var lukket og låst. Men Bern har gode kontakter. Han fikk hjelp til å låse opp porten. Deretter besteg han Hangarskipets akterdekk med største varsomhet. Siden besøket var uautorisert ble det ikke brukt unødig tid ombord. Det varte akkurat lenge nok til å konstatere at det er en staselig skute, og til å smette en liten pakke som tilhører skipper Worse ned i redskapskassen på babord side.

 

Mvh. Bern

Link to post
Share on other sites

Deretter besteg han Hangarskipets akterdekk med største varsomhet. Siden besøket var uautorisert ble det ikke brukt unødig tid ombord.

Så det var derfor alarmen på Hangarskipet stod og ulte heile fredagskvelden... :rolleyes:

 

- Nei, berre tullar... :lol:

 

Håpar du fekk med deg at det låg fleire staseleg "skib" ved honnørbrygga også. :wink:

 

:sailing:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...