Jump to content

VP Md6a motoroljenivået øker


teetee

Recommended Posts

bellen skrev for 20 timer siden:

Om nivået øker og oljen ikke blir grå, så er det trolig diesel som havner i bunnpanna. Jeg ville først og fremst sjekket fødepumpen, mulig membranen er deffekt.

Dette er litt ukjent terreng for meg, hvordan sjekker jeg dette? 

Pumpet ut nesten 5 liter når heh skiftet olje nå, normalt oljevolum på denne motoren er 2,8 liter 

Link to post
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Hele pumpa med deler er utgått, erstattet av en annen type hos Volvo. Mener det var en 6-7-800 for ny pumpe av ny type. Du kan bruke fra md2 og opp, samme fødepumpe helt opp til md17 mener jeg. Har flere så er du i vest en plass så kan du få låne en av meg å se om det løser problemet før du kjøper ny. 

Redigert av Taskeladden (see edit history)

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Link to post
Share on other sites

Taskeladden skrev 8 minutter siden:

Hele pumpa med deler er utgått, erstattet av en annen type hos Volvo. Mener det var en 6-7-800 for ny pumpe av ny type. Du kan bruke fra md2 og opp, samme fødepumpe helt opp til md17 mener jeg. Har flere så er du i vest en plass så kan du få låne en av meg å se om det løser problemet før du kjøper ny. 

Takk for svar og for godt tilbud :) Jeg bor i søt og for prøve å finne noe her. Det var jo ikke avskrekkende hvis det ikke er dyrere. 

Link to post
Share on other sites

bellen skrev 8 minutter siden:

Membranen ligger inn i del nummer 1 (fødepumpen). Den får du nok ikke kjøpt ny, så du må nok kjøpe hele pumpen. Men du bør no først demontere pumpen og feilsøke på den om det er den som forårsaker problemet før du kjøper ny pumpe.

Ja, båten skal snart på land i vinteropplag, så da får jeg sjekke det ut. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...