Edh1 Startet 10.September.2021 Link til dette innlegget Startet 10.September.2021 Alarmen går når jeg tilter vår Tohatsu 30 firetakter. Går fint, men når vi tilter ut går alarmen på et visst tidspunkt. Den er ikke tiltet mye når alarmen går. Når jeg tilter ned igjen slutter alarmen. Hva kan dette være? Sitér dette innlegget Link to post
DeepFu Svart 28.September.2021 Link til dette innlegget Svart 28.September.2021 På min er det turtallsvarsel. Drar jeg av noen 100rpm blir alarmen borte. Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 29.September.2021 Link til dette innlegget Svart 29.September.2021 Det er ikkje fordi du passerer trimområdet og kommer inn i tiltsonen ? Sitér dette innlegget Link to post
Edh1 Svart 29.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2021 Det samme skjer når båten hopper på bølger, slik sett kan turtallsperren være sannsynlig? Kan bytte til propell med større stigning være en god ide? Sitér dette innlegget Link to post
Pitbullo Svart 29.September.2021 Link til dette innlegget Svart 29.September.2021 Kan det være oljealarmen? Sitér dette innlegget Link to post
Ingvaren Svart 12.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2023 Har lignende problemer; hva måtte gjøres for å få bort alarm ..? Sitér dette innlegget Link to post
Edh1 Svart 12.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2023 Hei Ingvaren. Jeg byttet termostat uten noen endring og jeg byttet propell i den tro at turtallet var for høyt. Det viste seg imidlertid at junior trimmet motoren for mye ut og alarmen gikk av den grunn. Etter en mer moderat trimming av motorens vinkel ble ikke alarmen lenger utløst. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.