Edh1 Posted September 10, 2021 Share Posted September 10, 2021 Alarmen går når jeg tilter vår Tohatsu 30 firetakter. Går fint, men når vi tilter ut går alarmen på et visst tidspunkt. Den er ikke tiltet mye når alarmen går. Når jeg tilter ned igjen slutter alarmen. Hva kan dette være? Quote Link to post
DeepFu Posted September 28, 2021 Share Posted September 28, 2021 På min er det turtallsvarsel. Drar jeg av noen 100rpm blir alarmen borte. Quote Link to post
Cerberus Posted September 29, 2021 Share Posted September 29, 2021 Det er ikkje fordi du passerer trimområdet og kommer inn i tiltsonen ? Quote Link to post
Edh1 Posted September 29, 2021 Author Share Posted September 29, 2021 Det samme skjer når båten hopper på bølger, slik sett kan turtallsperren være sannsynlig? Kan bytte til propell med større stigning være en god ide? Quote Link to post
Pitbullo Posted September 29, 2021 Share Posted September 29, 2021 Kan det være oljealarmen? Quote Link to post
Ingvaren Posted June 12, 2023 Share Posted June 12, 2023 Har lignende problemer; hva måtte gjøres for å få bort alarm ..? Quote Link to post
Edh1 Posted June 12, 2023 Author Share Posted June 12, 2023 Hei Ingvaren. Jeg byttet termostat uten noen endring og jeg byttet propell i den tro at turtallet var for høyt. Det viste seg imidlertid at junior trimmet motoren for mye ut og alarmen gikk av den grunn. Etter en mer moderat trimming av motorens vinkel ble ikke alarmen lenger utløst. Quote Link to post
Recommended Posts