Napoli Startet 11.September.2021 Link til dette innlegget Startet 11.September.2021 Jeg har kjøpt med meg en boks med Biltemas epoxy filler, for å korrigere en ujevn glassfiberreparasjon på kjølen av en jolle. Noen som har erfaringer med denne? https://www.biltema.no/en-no/boat/boat-care/epoxy/lightweight-epoxy-filler-2000042332 Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Landcrab Svart 11.September.2021 Link til dette innlegget Svart 11.September.2021 Napoli skrev 2 minutter siden: Jeg har kjøpt med meg en boks med Biltemas epoxy filler, for å korrigere en ujevn glassfiberreparasjon på kjølen av en jolle. Noen som har erfaringer med denne? https://www.biltema.no/en-no/boat/boat-care/epoxy/lightweight-epoxy-filler-2000042332 Lett å bruke denne. Blander 50/50 og smører på. Lett å slipe over når den har herdet. Er det stort område du skal korrigere? Har brukt denne til småreperasjoner på høsten ned i 10 grader, og det har gått fint ifht herdinga. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 11.September.2021 Link til dette innlegget Svart 11.September.2021 Har bruk tilsvarende med tilsatt glassfiber. Utrolig bra resultat. Påført 2005, holder enda. Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 11.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2021 Landcrab skrev Just now: Lett å bruke denne. Blander 50/50 og smører på. Lett å slipe over når den har herdet. Er det stort område du skal korrigere? Har brukt denne til småreperasjoner på høsten ned i 10 grader, og det har gått fint ifht herdinga. Flott, det var det jeg håpet at skulle være svaret. Området er ca 50x7 cm. Må bygge litt opp, da glassfiberen "buler" litt over gammel kjølhøyde noen steder. Jeg har ikke gjort selve reparasjonen (kjøpt båten brukt med reparasjonen gjort), men den ser/høres ok ut. Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Napoli Svart 11.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2021 Hulda skrev 3 minutter siden: Har bruk tilsvarende med tilsatt glassfiber. Utrolig bra resultat. Påført 2005, holder enda. Ferdig med innblandet glassfiber, eller klippet du opp matte og mikset inn? (Går det an egentlig? - og har det noe for seg?) Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Hulda Svart 11.September.2021 Link til dette innlegget Svart 11.September.2021 Ferdig innnlandet. Brukte det til å forme radiene på tunnelen til baugpropellen. Sitter som spikra enda, ikke tegn til svekkelse. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 11.September.2021 Link til dette innlegget Svart 11.September.2021 Jeg har motsatt erfaring. Mulig jeg har vært uheldig med den boksen jeg kjøpte, men jeg synes den var elendig å jobbe med. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hulda Svart 11.September.2021 Link til dette innlegget Svart 11.September.2021 Nå har jeg null referansegrunnlag. Vet ikke hva jeg burde kunne forvente. Stoffet fungerte i hht hensikten , godt og vel. Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 11.September.2021 Link til dette innlegget Svart 11.September.2021 Den herdner alt for fort.... fortere en jeg klarte å smøre på. Måtte blande små mengder og bruke det fort som F..... Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Komodo Svart 11.September.2021 Link til dette innlegget Svart 11.September.2021 Denne er fin å jobbe med. Jeg har kjøpt på Båtbua i Fredrikstad, sikkert flere forhandlere. https://www.marineonline.no/lefant-epoxy-filler-no.html?gclid=CjwKCAjwp_GJBhBmEiwALWBQk3WBmeKn-tg1HT1o6qrObothbJWUsWZgD5JEx2HQwG7219eJsxeIzBoCYfUQAvD_BwE Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Napoli Svart 19.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.September.2021 Da kan jeg jo komme med min egen tilbakemelding også. Syns denne fungerte fint, lett å jobbe med, og passe rask herding i 10-12 grader. Veldig lett å slipe på. Mulig at dere som synes den herder fort har jobbet i høyere temperaturer? Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Hulda Svart 19.September.2021 Link til dette innlegget Svart 19.September.2021 Hvilken er 'denne'? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 19.September.2021 Link til dette innlegget Svart 19.September.2021 (redigert) Hulda skrev for 5 timer siden: Hvilken er 'denne'? Den i linken ? Redigert 19.September.2021 av Teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Krimart Svart 20.September.2021 Link til dette innlegget Svart 20.September.2021 Napoli skrev for 13 timer siden: Da kan jeg jo komme med min egen tilbakemelding også. Syns denne fungerte fint, lett å jobbe med, og passe rask herding i 10-12 grader. Veldig lett å slipe på. Mulig at dere som synes den herder fort har jobbet i høyere temperaturer? I tillegg til temperatur spiller mengde du blander inn. Det er en sterk eksoterm reaksjon (dvs avgir varme mens det herder) og blandes det mye som man har i en beholder litt for lenge da herder det veldig fort. Sitér dette innlegget Link to post
Santa_Claus Svart 20.September.2021 Link til dette innlegget Svart 20.September.2021 På spakel basert på polyester kan mengden herder varieres og dermed herdetid. Biltemas glassfibersparkel som har blitt nevnt av noen i denne tråden er en polyestersparkel. Biltemas epoxy filler er IKKE en polyestersparkel. På epoxy skal det ALLTID brukes spesifisert blandingsforhold. Ellers oppnåes det ikke riktig styrke og hardhet. Litt merkelig at noen svarer med sine erfaringer med polyestersparkel når trådstarter spør etter erfaringer med epoxysparkel. Har de ikke skjønt at dette er to helt forskjellige produkter? Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 20.September.2021 Link til dette innlegget Svart 20.September.2021 Santa_Claus skrev 1 time siden: Litt merkelig at noen svarer med sine erfaringer med polyestersparkel når trådstarter spør etter erfaringer med epoxysparkel. Har de ikke skjønt at dette er to helt forskjellige produkter? Hvem har svart med erfaring med polyestersparkel? Hvis det er meg du referer til kan jeg presisere; Det er avhengig av total mengde du blander, forsatt med riktig forhold herder/resin. Jeg mente ikke at du kan variere mengde herder. Hvis du blander totalt 10g vs 100 kg epoxy i en beholder blir det stor forskjell på temperaturutviklingen og hvor raskt det geler. Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 20.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2021 Hulda skrev for 17 timer siden: Hvilken er 'denne'? Biltema sin "light epoxy filler" ? Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Hulda Svart 20.September.2021 Link til dette innlegget Svart 20.September.2021 Ja, flotte produkter. Har også brukt disse blant annet til å bygge opp håndtaket på en håndhøvel. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.