Jump to content

Strømmåler for forbruk ombord


Kappa

Recommended Posts

I min båthavn har vi fått målere fra båthavna.

 

Nå er flesteparten av strømstolpene byttet ut med et kortsystem slik at vi må sette inn et kort når vi skal bruke dem.

 

Da jeg dro i mai hadde den brygga jeg ligger på ikke fått det nye systemet. Blir spennende å se om det har skjedd noe når jeg er tilbake om en måneds tid.

Link to post
Share on other sites

Ja vi og har måler på søylen som de to over her nevner.

 

Vi hadde en kort tid mulighet for å bruke de rimelige målerne som ble koblet "i mellom" på skjøteledningen.

Ble slutt på de da det viste seg minnet forsvant på noen av de når de ble koblet fra.

 

Så noen tok en sjefsavgjørelse for å unngå de evindelige diskusjonene om differansen på hva kraftlaget skulle ha penger for og hva båteierne men de hadde brukt. .:saint:

 

 

Redigert av Gudrun (see edit history)
Link to post
Share on other sites

De vi har kan en låse med hengelås når de ikke er i bruk. Da slipper en at naboen låner litt dyr vinter strøm hehe

 

Det er da i tillegg jordfeilbryter for hvert uttak på stolpen. Har jo dette ombord også, så tenker en er godt sikret da.

Men klart dette koster jo å installere på brygga. Har 4 uttak på hver stolpe hos os.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...