nik0lai Startet 12.September.2021 Del på Facebook Startet 12.September.2021 Jeg har en Laguna 1150, hvor turtelleren ikke fungerer. Det er gratis instrumenter, som orginalt med motoren, som er en peninsula 400ta-310, med en Leece-Neville dynamo. (8rg2043) Denne dynamoen har ikke noe "W" utgang som er merket, men den har ekstern regulator, og forstår da at man kan hente rpm-signal fra "ac" skruen. Men jeg får uansett ikke noe bevegelse i turtelleren, men lys og timetelleren virker jo. Men kan selve turteller biten inni der ja tatt kvelden? Når jeg måler på dynamo så måler jeg fra 7,5v AC på tomgang, til ca 7,95v AC når jeg ruser motoren opp. Men antar kanskje at det er HZ som har noe å si her? Det får jeg ikke målt idag tror jeg. Men hva bør jeg isåfall måle her for å utelukke/fastslå om det er defekt turteller? Sitér dette innlegget Laguna 1150 - Kallenavn: Rabalder Link to post
Hulda Svart 13.September.2021 Del på Facebook Svart 13.September.2021 Hz har betydning, men vanligvis ikke annet enn at du får feil rpm på telleren. Hvis dynamoen lader med rimelig spenning og strøm inn på batteriet, burde den delen være grei. Sitér dette innlegget Link to post
nik0lai Svart 17.September.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.September.2021 Dynamoen lader bra etter alt å dømme.. men hva slags signal er det som angir rom mellom dynamo og turteller? Er det volt eller hz som kontroller turtelleren? Sitér dette innlegget Laguna 1150 - Kallenavn: Rabalder Link to post
Hulda Svart 17.September.2021 Del på Facebook Svart 17.September.2021 Hz. Sitér dette innlegget Link to post
nik0lai Svart 18.September.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2021 Hulda skrev for 18 timer siden: Hz. Takk for info. Vet du hva tomgangsturtall er på denne maskinen? Regner med det er like uavhengig av effekten. Sitér dette innlegget Laguna 1150 - Kallenavn: Rabalder Link to post
Hulda Svart 18.September.2021 Del på Facebook Svart 18.September.2021 Peninsular skal ligge på rundt 750 rpm (GM 6.2 og 6.5). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.