Jump to content

Male, Wrappe, Beise, Olje interiør??


VSO

Recommended Posts

Båten skal opp for vinteren og jeg har veldig lyst å få gjort noe med den gammle treinteriør looken.

Men ville spørre om tips.

 

Vil bort på gammel grått treverk og få en mer moderne look på det.

Men hva er best og gjøre?.. Male?, Wrappe?..

Noen erfaringer og/eller framgansmetoder.

 

Usikker på Farge, Hvit eller Sort var i vurderingen... Alle tips mottas med takk.

 

(Bilder lånt fra finn.no,.. men akkurat samme båt/look)

448_1971124775.jpg

448_1863393167.jpg

850_664405595.jpg

850_471632989.jpg

726_34870363.jpg

448_1942556721.jpg

Redigert av VSO (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Om du vil ah en båt som lar seg selge igjen ville jeg ha fjernet dårlig lakk med sikling og evt varmepistol, og deretter behandlet med olje eller egnet lakk. Jeg for min del foretrekker olje, da kan du etterbehandle ved behov uten å skrape ned igjen. Wrapping av treverk i en fuktig båt har jeg lite tro på, det vil neppe henge godt nok. Og vil lett se litt "billig" ut. Maling er en mulighet, likeså beising. Men treverket bør uansett renses for gammel lakk først. Og som sagt, en båt som er original og velholdt er nok det som apellerer til flest kjøpere ved salg;-)

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Enig med ts. Er også ute etter noe som er annerledes. Jeg var også innom tanken på å wrappe, men kom frem til at det ville sitte dårlig i båt med veldig varierende temperatur og fuktighet. Dette viser vel bare hvor desperate vi er🤣 OK, selv om man en gang skal selge båten, er det jo i eget eie at bruksverdi er viktigst.

Jeg begynte nettopp å beise interiøret i båten vår. Bruker Herdins lakkbeis, farge grafittsort. Blir veldig forandring. (eller er det hallusinasjoner pga deilig damp..) Tror det blir tøft å oppgradere belysning også. Er nå 2st lyskastere i taket. Ser for meg flere lamper delvis skjult rundt forbi. Tilsvarende indirekte belysning som jeg har hjemme. Jeg tar bilder etterhvert👍

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...