Rune.f Startet 15.September.2021 Del på Facebook Startet 15.September.2021 Kjøpte båten ny i mai 2019. Den sprikker opp i gelcoat, se bilde hvor på skroget, synes selv ikke dette skal skje 2're året. Hva mener dere ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Lazyjack Svart 15.September.2021 Del på Facebook Svart 15.September.2021 (redigert) Dette er jo dessverre ganske vanlig på nyere båter. Om området ikke har vært utsatt for påkjenninger det ikke er ment for så tyder det på at det at dimensjoneringen er for dårlig slik at det blir bevegelse, noe gelcoaten ikke klarer da den er for stiv. Jeg ville klaget på dette. Redigert 15.September.2021 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Rune.f Svart 15.September.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.September.2021 Jeg mener også det, har tidligere tatt opp med leverandør att motor har for lang stamme, motorn står fryktelig høyt å jeg mente fra dag en att det ville føre til for stor belastnibg/vektarm på bakspeilet, vil ta det opp på nytt nå når dette skjer. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
dieselfan Svart 15.September.2021 Del på Facebook Svart 15.September.2021 Har båten vært brukt i farvann den ikke er godkjent for? Har den større motor/motorer enn den er godkjent for? Har den vært brukt med for høy nyttelast? ....Om ikke ville jeg reklamert Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Guest Svart 15.September.2021 Del på Facebook Svart 15.September.2021 Åssen båt og motor er det snakk om ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Rune.f Svart 15.September.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.September.2021 (redigert) Antares med anbefalt motor fra forhandler (båt levert komplett) , Suzuki 115, gått 240tim, 95% dorging, aldrig mer enn 2 personer ombord, aldrig vært ute i ekstremt vær, sjelden over 500m fra land da den dorges med. Redigert 15.September.2021 av Rune.f (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Rune.f Svart 17.September.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.September.2021 Kontaktet hovedimportør, fikk kjapt og ryddig svar. Fikk beskjed om å kontakte forhandler der båten ble kjøpt for utbedring av sprikker i gelcoat. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Grand Banks jr Svart 17.September.2021 Del på Facebook Svart 17.September.2021 God oppdatering Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Knude Svart 17.September.2021 Del på Facebook Svart 17.September.2021 Riktig reklamasjonshåndtering. Det er sånn det er ment å fungere. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Rune.f Svart 18.September.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2021 Remi på Erling Sande har alltid vært profesjonell de gangene jeg har vært i kontakt med han. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Lunde14 Svart 18.September.2021 Del på Facebook Svart 18.September.2021 Høres ut til at ting ordner seg😊 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Rune.f Svart 11.November.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.November.2021 (redigert) . Redigert 11.November.2021 av Rune.f (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 12.November.2021 Del på Facebook Svart 12.November.2021 (redigert) Min 2010-modell 18-foter ble sånn etter 1-2 år. Men siden jeg betalte bare 60.000 for den ny (uten motor) så ble det ingen reklamasjon Båten fungerer jo like godt nå. Redigert 12.November.2021 av Teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Rune.f Svart 14.November.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.November.2021 Trodde jo dette skulle løse seg, i det minste att de tok kontakt. Denne båten koster med utstyr ca 600"kr av sparepengene så vil ha det ordnet, handler jo også om andrehåndsverdi. Er fremdeles flere års garanti igjen men har nå definitivt gitt opp denne forhandleren/selgeren, på tross av purring fra ES med "dere må nå ta kontakt med kunden å få ordnet opp i dette" hører jeg ikke ett pip, har selv også sendt flere mailer, dette er typisk denne forhandleren, svarer heller ikke om man vil ha ettermontert utstyr for 35"kr, nærmere en skam for bransjen er det vanskelig å komme ! Så skal dere kjøpe båt i STrlag gjør grundige forundersøkelser. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ida Marie III Svart 16.November.2021 Del på Facebook Svart 16.November.2021 Forandret seg voldsomt denne forhandleren på noen mnd....om en leser igjennom tråden...🤔🤔🤔 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
-morten- Svart 16.November.2021 Del på Facebook Svart 16.November.2021 Er Erling Sande det samme som Lundamo Auto? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Smiley Svart 16.November.2021 Del på Facebook Svart 16.November.2021 Erling Sande er vel importøren, med hovedkontor i Drammen. Lundamo Auto kan ikke jeg se at det står noe om i tidligere innlegg (mulig redigert bort), men er vel i så fall den lokale forhandleren, og som da ikke følger opp importørens oppfordring til å utbedre....... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
-morten- Svart 16.November.2021 Del på Facebook Svart 16.November.2021 (redigert) står de som skal kjøpe båt i SørTrøndelag... Kommer aldri til å kjøpe noe av stor verdi derfra!! har hørt mye dårlige erfaringer! Redigert 16.November.2021 av -morten- (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Havelle Svart 16.November.2021 Del på Facebook Svart 16.November.2021 Ved reklamasjonssak kan man selv velge ledd å henvende seg til. Dette kan kanskje @Båtadvokaten hjelpe deg med? Det er verdt å bruke et par penger på advokathjelp her. Lundamo Auto høres ut som et sted man bør unngå. Greit å vite dette. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Grand Banks jr Svart 16.November.2021 Del på Facebook Svart 16.November.2021 Hvis det er de så har ikke de akkurat gode omtaler på Google heller: https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=lundamo+auto#lrd=0x466d3105becdf541:0xa5363462a689cca2,1,,, Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Oggiwara'en Svart 16.November.2021 Del på Facebook Svart 16.November.2021 Ordner ikke forhandleren opp, er det importøren som eventuelt kan få ordnet problemet og ta regress hos forhandleren om de er seriøs. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Chiefengineer Svart 16.November.2021 Del på Facebook Svart 16.November.2021 Dette firmaet driver ikke god butikk. Det er ikke på randen av konkurs men de har heller ikke tjent penger siden 2017 og egenkapitalen er halvert på samme tid. Det overskuddet som ble opptjent i årene fram tom. 2017 ble stort sett tatt ut i utbytte som helhet til eier uten å prioritere og bygge styrke i firmaet. Hmmmm...... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Knude Svart 16.November.2021 Del på Facebook Svart 16.November.2021 Dette virker litt rart for en som har jobbet med dette i mange år. Det er produsenten som tilslutt betaler alle reklamasjoner på produktet. Både innenfor to års regl og 5 års regel. At produsent skal belaste innportør høres feil ut @Oggiwara'en Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Oggiwara'en Svart 16.November.2021 Del på Facebook Svart 16.November.2021 Knude skrev 34 minutter siden: Dette virker litt rart for en som har jobbet med dette i mange år. Det er produsenten som tilslutt betaler alle reklamasjoner på produktet. Både innenfor to års regl og 5 års regel. At produsent skal belaste innportør høres feil ut @Oggiwara'en Jeg skriver: "Om en forhandler ikke vil ordne opp, kan importøren gjøre det." Det har nemlig skjedd før at seriøse importører har ordnet opp jobben useriøse forhandlere ikke vil gjøre. Så vet ikke jeg om du har jobbet i en seriøs eller useriøs forhandler eller importør... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Knude Svart 16.November.2021 Del på Facebook Svart 16.November.2021 @Oggiwara'en Du glemmer en viktig aktør: Produsenten Min kunnskap om temaet er som kvalitets sjef i en middels stor Norsk båtfabrikk som gjennom mange år har solgt båter gjennom både Norske å utenlandske forhandlere. Vanlig reklamasjon håndtering er at produsent får faktura fra forhandlere for utført reklamasjonsarbeid eller at fabrikken velger å sende folk selv. Selv om dette var betydelig dyrere båter skal ikke det ha noe å si. Det er da til syvende å sist hverken innportør eller forhandlere som har det endelige økonomiske ansvaret for en produktrekklamasjon men produsent. Det er også et krav I CE systemet at dette havner hos produsent sånn at produksjons rutiner kan revideres om behov. Her er det jo sprekker i laminat. Er laminatet for tynt / for lite avstivning osv. Du har rett I at man skal ha en forventning til at forhandler behandler sånne saker på riktig måte. Om det er forhandler som får båter direkte fra fabrikk ,eller om det også finnes en innportør vet vi vel ikke men det blir i dette tilfellet neste innstangs. Mitt poeng er at en forhandler normalt fakturerer dette videre så terskel for å håndtere bør være lav. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.