Jump to content

Grunn til reklamasjon ?? Se bilde.


Rune.f

Recommended Posts

Dette er jo dessverre ganske vanlig på nyere båter. Om området ikke har vært utsatt for påkjenninger det ikke er ment for så tyder det på at det at dimensjoneringen er for dårlig slik at det blir bevegelse, noe gelcoaten ikke klarer da den er for stiv. 

Jeg ville klaget på dette. 

 

Redigert av Lazyjack (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Trodde jo dette skulle løse seg, i det minste att de tok kontakt.

Denne båten koster med utstyr ca 600"kr av sparepengene så vil ha det ordnet, handler jo også om andrehåndsverdi.

Er fremdeles flere års garanti igjen men har nå definitivt gitt opp denne forhandleren/selgeren, på tross av purring fra ES med "dere må nå ta kontakt med kunden å få ordnet opp i dette" hører jeg ikke ett pip, har selv også sendt flere mailer, dette er typisk denne forhandleren, svarer heller ikke om man vil ha ettermontert utstyr for 35"kr, nærmere en skam for bransjen er det vanskelig å komme !

Så skal dere kjøpe båt i STrlag gjør grundige forundersøkelser.

 

Link to post
Share on other sites

Dette firmaet driver ikke god butikk. Det er ikke på randen av konkurs men de har heller ikke tjent penger siden 2017 og egenkapitalen er halvert på samme tid.

 

Det overskuddet som ble opptjent i årene fram tom. 2017 ble stort sett tatt ut i utbytte som helhet til eier uten å prioritere og bygge styrke i firmaet.

 

Hmmmm......

 

Link to post
Share on other sites

Knude skrev 34 minutter siden:

Dette virker litt rart for en som har jobbet med dette i mange år. Det er produsenten som tilslutt betaler alle reklamasjoner på produktet.  Både innenfor to års regl og 5 års regel.

At produsent skal belaste innportør høres feil ut @Oggiwara'en

 

 Jeg skriver: "Om en forhandler ikke vil ordne opp, kan importøren gjøre det."

Det har nemlig skjedd før at seriøse importører har ordnet opp jobben useriøse forhandlere ikke vil gjøre. 

Så vet ikke jeg om du har jobbet i en seriøs eller useriøs forhandler eller importør...

Link to post
Share on other sites

@Oggiwara'en   Du glemmer en viktig aktør: Produsenten

Min kunnskap om temaet er som kvalitets sjef i en middels stor Norsk båtfabrikk som gjennom mange år har solgt båter gjennom både Norske å utenlandske forhandlere. 

Vanlig reklamasjon håndtering er at produsent får faktura fra forhandlere for utført reklamasjonsarbeid eller at fabrikken velger å sende folk selv.

Selv om dette var betydelig dyrere båter skal ikke det ha noe å si.

Det er da til syvende å sist hverken innportør eller forhandlere som har det endelige økonomiske ansvaret for en produktrekklamasjon men produsent.

Det er også et krav I CE systemet at dette havner hos produsent sånn at produksjons rutiner kan revideres om behov.

Her er det jo sprekker i laminat. 

Er laminatet for tynt / for lite avstivning osv.

 

Du har rett I at man skal ha en forventning til at forhandler behandler sånne saker på riktig måte. Om det er forhandler som får båter direkte fra fabrikk ,eller om det også finnes en innportør vet vi vel ikke men det blir i dette tilfellet neste innstangs.

 

Mitt poeng er at en forhandler normalt fakturerer dette videre så terskel for å håndtere bør være lav.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...