Jump to content

Tiltvalg på Summerfun / Summer Fun


mmosberg

Recommended Posts

Har en Summerfun 365 med Yamaha F 9.9 Sport (15 hk). Har satt tiltstanga på nest nederste hakk. Når jeg sikter langs kjølen på båten ser jeg at propellen fortsatt peker nedover. Altså jeg kunne tiltet motoren opp enda et hakk før propellen står parallelt med kjølen. Når jentungen kjører alene og kjører med full gass eller nesten full gass "hopper" den. Altså baugen beveger seg rytmisk opp og ned. 

 

Hvilken tiltinnstilling bruker folk på sine Summerfun båter? Og opplever andre denne "hoppingen"? Spør fordi det er litt tungvint å endre tiltinnstilling da motoren må av båten for å få ut stanga.

Det glade Sørlandet!

2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050

Link to post
Share on other sites

Vi kjøpte nettopp samme båt med Yamaha 9.9 (15hk) og har akkuratt samme opplevelse av båten. Når jeg kjører alene i båten så spretter den ganske mye. Vi har og tilten helt nederst. Har ikke prøvd å justere denne opp enda. 

 

Hvorfor må du ta av motor for å få justert denne? Jeg har ikke prøvd på akkuratt denne båten, men har aldri opplevd at jeg må av med motor for å få tiltet den. 

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...