hermanstaavi Startet 25.September.2021 Link til dette innlegget Startet 25.September.2021 Hei, har nettopp kommet til båten min for å ta den opp for sesongen da jeg så at hele båten var oversvømt grunnet at skjell hadde tettet selvlensingshullet der regnvann renner ut. Batteriet hadde da stått under vann i hvertfall en uke. Tok opp båten etter 1 time med øsing. Batteriet står inne i en vanntett batterikasse. den var ca 1/2 full med vann. Det var mye rust på kontaktpunktene. Har nok vært litt uvær. Vurderer å koble det til å prøve å starte motoren. Takk for alle svar Link to post
index Svart 25.September.2021 Link til dette innlegget Svart 25.September.2021 Det ville jeg ha gjort fortest mulig. Sjekk at det ikke er vann i olja, lad opp batteriet og fyr opp! "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
snekkerbod Svart 25.September.2021 Link til dette innlegget Svart 25.September.2021 Kjøp nytt batteri like gjerne først som sist. Link to post
Jens_P Svart 25.September.2021 Link til dette innlegget Svart 25.September.2021 Ville testet batteriet. Hvis det ikke har kommet vann inn kan det ha overlevet. Start med enkel spenningsmåling på polene før du kobler til. Om det er utladet, gi det et forsøk med en lader. Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
hermanstaavi Svart 26.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2021 Gode nyheter. Tok et voltmeter jeg hadde og målte spenning. Det funket bra, motoren startet uten noen problemer. Takk for hjelpen :) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn