Jump to content

Flipper 630 HT - idiotspørsmål

Discokongen

Recommended Posts

Hei,

Har nettopp kjøpt en 2002 flipper 630 HT. Båten har kalesje og det ser ut som det skal være mulig å legge denne ned (gjemt) bak sittebenken. Problemet mitt er at jeg ikke er i stand til å få plass til kalesjen der. Noen som har noen tips? Eller er det rett og slett slik at kalesjen ikke kan stues bort på en fornuftig måte. Må man ta av bakveggen/ sideveggene?

Alle tips og råd mottas med stor takk:)

mvh

Discokongen skrev for 20 timer siden:

Alle tips og råd mottas med stor takk:)

Jeg kjenner ikke til denne båttypen, men generelt så ser jeg jo mange som bare knepper løs og vipper alt bakover i ei diger røys som tar mye plass (og iblant subber i vannet).

Min metode for å pakke sammen kalesja på Skibsplast Familyship 19 fot er at jeg først knepper løs på sidene og bak. Så vipper jeg sidene opp på taket så det ligger flatt. Så knepper jeg løs foran og vipper det opp og bakover så det ligger flatt oppå taket. Så trykker jeg ned i midten så alt brettes ned og kalesjebøylene går sammen og stengene flyttes til bakre posisjon (dobbelt sett med fester til båten). Så ruller jeg bakveggen rundt hele greia så det ble ei tynn pølse som er ca like bred som taket på kalesja. Denne kan man stramme litt så den inneholder lite luft blir ganske tynn sammenlignet med ei sånn røys man får hvis man bare elter alt bakover og prøver å presse det sammen.

Jeg har ikke noe lite rom denne skal nedi da den ligger åpent oppå bak. Men den tar hvertfall lite plass.

Forrige eier pleide å ta av hele kalesja og legge den på land før båttur da den tok mye plass. Men jeg synes det er greit å ha den med i tilfelle regn underveis (og særlig på overnattingsturer er det greit  å ha den med). Og det tar bare ca 5 minutter å ta ned kalesja og få den redusert til noe som nesten ikke tar noe plass.

Bruker omtrent samme fremgangsmåte på With Vital.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...