Baa93 Startet 26.September.2021 Del på Facebook Startet 26.September.2021 Hei Lurer på å kjøpe en Seawave 8fot 2016mod til lillegutt slik at han får prøvd seg litt som skipper neste år! Det står veldig lite info om disse på nettet. Så da spørr jeg her, vet noen om svakheter på disse ? Tåler disse 8-9,9hk? Kan det ettermonteres styrekonsoll på disse i senere tid? Det er oppblåsbar kjøl og finerplate i bunn. Sitér dette innlegget Link to post
Baa93 Svart 26.September.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.September.2021 Ser nå at man oppnår ca 12-15knop med 5-6hk. Så det holder i massevis. Sitér dette innlegget Link to post
GVH1979 Svart 27.September.2021 Del på Facebook Svart 27.September.2021 Regner med det er relativt lite forskjell på Seawave, AQ, Maritim osv sine gummibåter på 8fot. Hadde selv en 8 fots AQ(?) i fjor som sønn og datter kjørte rundt i. En ting er helt sikkert, jeg hadde aldri satt noe større motor enn 6hk på den jolla. De hadde en 4hk og da gjorde den 12- 13knop i plan med de to oppi. (7 og 9 år). Den gikk også i plan med mine 80kg, men der gikk grensa. Med en voksen og et barn er det ok plass, vi byttet den ut med en West 320 med 6hk før årets sesong. Bedre plass, og ca samme fart. Har tenkt på styrekonsoll, men slått det fra meg. Tror det vil bli noe makkverk i disse båtene. Dessuten vil du miste masse dørkplass i en 8 foter. (Hvis det er den på Ulefoss til 1800,- du ser på virker det å være en rimelig priset båt) Sitér dette innlegget Link to post
Baa93 Svart 27.September.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.September.2021 Ja det er den. Er det noen altarnativer for å gjøre gummi pen igjen ? Står at sola har gjort den lite pen? Er helt enig at den farten holder på en slik type båt. Motor fra 4-6hk vil gå fort nok. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 29.September.2021 Del på Facebook Svart 29.September.2021 Om sola har gjort den lite pen er den egentlig ødelagt. Dette er ikke reverserbart. Men den kan jo ha noen år igjen likevel da, ikke godt å si... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
GVH1979 Svart 29.September.2021 Del på Facebook Svart 29.September.2021 Jeg bruker denne West System | Blue Marine - New Gum Cream sammen med rensen av samme merket preventivt på vår gummibåt. Ikke lett å se utifra bildet i annonsen hva dette med "sola har gjort den lite pen" har å si. At den er ødelagt etter 5 år på våre breddegrader tviler jeg på, men det er jo lov å kontakte selger å forhøre seg. Sitér dette innlegget Link to post
Baa93 Svart 4.Oktober.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Oktober.2021 Tusen takk for gode svar. Båt kjøpet ble satt på vent, til lillegutt. vi får se hva som dukker opp i våres. Får heller stelle med min som er forholdsvis nylig innkjøpt, Wesling HT 1983mod Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.