Jump to content

Peil på elektro? Gidder du og lage brytepanel til en Wallas for meg?


M/S Bastard

Recommended Posts

type, modell og alder ? Tror dette er litt jobb, vil tro det er forsinkelse på gløder osv.

Det enkleste er kansje å lage knapp for gløding, som holdes inne X sekunder før start. Så slipper man tellere / IC er og annet ræl. Tidsrele har jeg liten tro på. Slutter som regel å virke..

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Ja, er det noen som behersker dette?

Jeg har koblingskjema, men jeg skjønner ikke bæra av detta sjøl :confused:

 

Så om det finns noen hobbyelektronikere som er intressert så hadde jo det vært knall det

Tror du bør legge ut skjemaet her på baatplassen så kan vi ta en nærmere studie av hva det vil innebære.

Link to post
Share on other sites

Tror du bør legge ut skjemaet her på baatplassen så kan vi ta en nærmere studie av hva det vil innebære.

Ja, det kan jeg godt gjøre.

Hvem skal da ha pdf.fila?

 

PS. det må ikke være proft opplegg, men kan godt være med bare vanlige brytere slik at jeg kan kjøre det manuelt.

Problemet mitt er at jeg ikke vet hva som kan kobles sammen og ikke.

 

Skal brukes som midlertidig varmekilde i båten i vinter da den kan stå ute ett sted og blåse varme inn.

Neste år brukes den som varmekilde i garasjen

Redigert av bastard30000 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Forsøk å beskjære slik at bare selve skjemaet er med og reduser billedstørrelsen etterpå.

 

Går det likevel ikke må du lagre som jpg.

 

Eller du kan maile dokumentet til meg så skal jeg se på det.

Det var det jeg prøvde.

Prøver en gang til med jpg. går ikke det sender jeg en mail

 

Da fiksa Ingar dette for meg. Takk skal du ha.

 

Bilde

 

Litt mere info.

 

 

 

Bilde

Redigert av bastard30000 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dette tror jeg du klare å fikse selv. :smiley:

 

Du trenger følgende:

 

-En to-polet bryter: Dette er det som kalles Switch-burner på tegningen.

-En en-polet bryter: Start på tegningen. Dette ser ut som en momentan-bryter, altså at den må holdes inne til varmeren har startet. Mulig at original-bryteren har en funksjon som gjør at den ligger innen en periode.

-Rød og grønn lysdiode for indikering.

 

Denne varmeren er såpass liten at jeg regner med at du vil la den gå på fullt hele tiden, da kan du erstatte RC motstanden med en direkte kobling.

Ventilator switchen trenger du bare dersom du ønsker å kjøre varmeren med kaldluft.

Link to post
Share on other sites

Dette tror jeg du klare å fikse selv. :smiley:

 

Du trenger følgende:

 

-En to-polet bryter: Dette er det som kalles Switch-burner på tegningen.

-En en-polet bryter: Start på tegningen. Dette ser ut som en momentan-bryter, altså at den må holdes inne til varmeren har startet. Mulig at original-bryteren har en funksjon som gjør at den ligger innen en periode.

-Rød og grønn lysdiode for indikering.

 

Denne varmeren er såpass liten at jeg regner med at du vil la den gå på fullt hele tiden, da kan du erstatte RC motstanden med en direkte kobling.

Ventilator switchen trenger du bare dersom du ønsker å kjøre varmeren med kaldluft.

Jepp. er igang etter litt IM aktivitet :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...