snus89 Startet 28.September.2021 Del på Facebook Startet 28.September.2021 Hei! Jeg mister kjølevæske. Fylte på når jeg var i båten igår, lot den stod på tomgang. Hadde fortsatt kjølevæske. Men når jeg kom ned til båten istad var alt borte. Jeg aner ikke hva problemet er nå! Varmeveksler? Topppakning. Etter jeg har hatt båten litt på tomgang, og åpner lukket på varmeveksler, så ser jeg små bobler Jeg ser ingen lekkasjer. Mister til og med kjøælevæske når motoren er av. Helt tomt! Jeg er ingen motor kynding! Noen som har boe forslag? Fredrikstad Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 28.September.2021 Del på Facebook Svart 28.September.2021 Finn ut hvor kjølevannet havner: Inn i motoren ( sjekk olja ikke har blit hvit) Ut av motoren , sjekk tetninger rundt pumpe og slanger etc. Kan være vanskalig å se/finne lekkasje. Sjekk manifold, varmeveksler etc. Sitér dette innlegget Link to post
snus89 Svart 28.September.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.September.2021 Takk for svar! Er det noen I Fredrikstad som vil ta på seg jobben? Selvfølgelig betalt Sitér dette innlegget Link to post
Martin_ Svart 28.September.2021 Del på Facebook Svart 28.September.2021 Jeg har hatt akkurat samme motor. Synes den var forferdelig gammel, hadde den for 20 år siden. Motoren var en1973-modell. Den var bygd om fra saltvann til ferskvannskjøling i 1995. Allikevel rustet det hull mellom kjølevannskanal og eksoskanal i begge toppene. Et mikroskopisk hull som var vanskelig å oppdage. Anbefaler å sjekke litt opp i dette med lekkasje fra kjølevann og eksos. Jeg så også at det kom bobler opp av ekspansjonstank. Nå er det vanskelig å få tak i deler. i 2001 begynte det å minke på deler, og de delene som var å få tak i var håpløst kostbare. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.