HandyAndy Startet 29.September.2021 Del på Facebook Startet 29.September.2021 Planen var å ta av girhuset på Mercury verado 200 før jeg kjører båten på vinterlagring. Girhuset har fått seg noen hakk i sommer og finnen er noe bøyd og knukket på tuppen (jeg har bare 50% skyld her … kremt….). Men, nå leser jeg at det anbefales å tappe oljen på motor FØR jeg fjerner girhuset, ellers vil det komme ut noen liter og bli en del søl. Jeg tenker at det sikkert blir mer søl om man kjører båten på henger uten girhus - og det kan man ikke ha noe av. Det jeg lurer på er: (1) har noen erfaring om det er mulig å fjerne girhus uten søl med olje på motor, og (2) kan jeg i så fall kjøre båten på tilhenger og lagre over vinteren uten girhus? Tror ikke det er noe lurt å la motor stå over vinteren uten olje på? Sitér dette innlegget Link to post
Bergsholmen Svart 29.September.2021 Del på Facebook Svart 29.September.2021 Hei. Nei, du kan ikke ta av girhus uten å tappe oljen på Verado. Akslingen opp står inni motoren og der renner den ein del olje ut. Eg hadde tappet av oljen, latt motor stå ned tiltet. Tettet med plast el.lignende så ikke støv og drit kommer inn i motoren. Det har ingenting å si om motoren står i opplag uten olje, den olja ligger bare i bunnpanna uansett😉 Sitér dette innlegget Nå: Shakespeare 15,6 fot Suzuki DT140 EFI (Prosjekt) (2021-…) Nå: 92- Nor-Dan 6100 Mercury Verado 200 (2016-...) Før: 91- Skipsplast 460 Suzuki DT90 (2008-2016) Før: 80- GH10 Evinrude 8 (Midt på 90-tallet) Link to post
HandyAndy Svart 30.September.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.September.2021 Glimrende, Bergsholmen, nettopp dette jeg var ute etter å få klarhet i Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.