Hedwig Startet 30.September.2021 Del på Facebook Startet 30.September.2021 Som topic sier, hva får vi egentlig ut av den knappen? Tidligere eier av Havelle har trykket så mye på den knappen at den er vesentlig mer slitt enn resten. Men jeg har aldri helt hva jeg skal bruke informasjonen til. Er det noen som har tips til hvordan man kan bruke denne best mulig? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 30.September.2021 Del på Facebook Svart 30.September.2021 'Tack' betyr å gå over stag. Jeg har ikke +-versjonen, men jeg antar at knappen skal gi en kursendring på mellom 45- og 90 grader. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.September.2021 Del på Facebook Svart 30.September.2021 (redigert) et kjapt google søk ga dette svaret https://forums.ybw.com/index.php?threads/st60-tack-button.25420/ The tack button tells you in the LCD display the compass brearing that your next tack can roughly make. It needs boat speed and heading info from the seatalk bus to work. Think it defaults to 90 degrees as the angle you can tack through, its very useful when working out how far you have to stand off before tacking to make a mark. Obviously its only a rough guide because it cannot take account of tide etc. Redigert 30.September.2021 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 30.September.2021 Del på Facebook Svart 30.September.2021 Om du har autopilot så endrer den kursen 100 grader avhengig om du bruker + eller - samtidig. Svært nyttig ved soloseilas. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.