btt Startet 4.Oktober.2021 Link til dette innlegget Startet 4.Oktober.2021 Hei , har en mistanke om at jeg får eksostrykk i kjølesystem og da via spekk i manifoil . Vil jeg klare å se lekkasje ved å f.eks sette 2 kg trykk i vann systemet i manifoil ? Å se trykket minsker over tid ? Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 4.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2021 Du kan oppdage en slik sprekk med denne metoden, pass på å bruke varmt vann. Stål utvider seg som kjent når det varmes opp. Det kan være tett når det er kaldt, og begynne å lekke når motoren når driftstemperatur. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
btt Svart 4.Oktober.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2021 Ja, problemet kommer når turtall kommer over ca 1200 omdr og ladetrykk øker( da øker jo eksos temp og trykket i manifoil også vesentlig ) Sitér dette innlegget Link to post
Prolimit Svart 7.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2021 Skal du trykk teste manifold ville jeg gjort det uten vann i systemet spesielt når du mistenker lekkasje inn mot sylinder. Har gjort det en gang og det endte med at vi fylte 2 sylindere med vann. Ble litt jobb ut av det etterpå og kan ikke anbefales. Sitér dette innlegget Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.