btt Posted October 4, 2021 Share Posted October 4, 2021 Hei , har en mistanke om at jeg får eksostrykk i kjølesystem og da via spekk i manifoil . Vil jeg klare å se lekkasje ved å f.eks sette 2 kg trykk i vann systemet i manifoil ? Å se trykket minsker over tid ? Quote Link to post
nomen Posted October 4, 2021 Share Posted October 4, 2021 Du kan oppdage en slik sprekk med denne metoden, pass på å bruke varmt vann. Stål utvider seg som kjent når det varmes opp. Det kan være tett når det er kaldt, og begynne å lekke når motoren når driftstemperatur. Quote Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
btt Posted October 4, 2021 Author Share Posted October 4, 2021 Ja, problemet kommer når turtall kommer over ca 1200 omdr og ladetrykk øker( da øker jo eksos temp og trykket i manifoil også vesentlig ) Quote Link to post
Prolimit Posted October 7, 2021 Share Posted October 7, 2021 Skal du trykk teste manifold ville jeg gjort det uten vann i systemet spesielt når du mistenker lekkasje inn mot sylinder. Har gjort det en gang og det endte med at vi fylte 2 sylindere med vann. Ble litt jobb ut av det etterpå og kan ikke anbefales. Quote Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300 Link to post
Recommended Posts