RørOhoy Startet 7.Oktober.2021 Del på Facebook Startet 7.Oktober.2021 (redigert) Etter årevis med å drømme om en større båt for lange turer slo jeg i Juni 2021 til på en ombygd Dorry, bygget i 1960. Stolt som en hane var jeg da dobbeltmasteren, på sine 33 fot, ble lagt til kai ved brygga på Liland i Evenes. Skal sies at jeg visste utmerket godt at jeg hadde kjøpt ett oppussingsprosjekt, selv om den var i driftsmessig stand til å vare ut sesongen. Men jeg har alltid hatt en forkjærlighet for trebåter siden barndommen. Her har iløpet av månedene som er gått dukket opp litt forskjellig småting å ta tak i. Jeg har lovpriset etpar gode motiverende tråder her inne på forumet, og fulgt flere prosjekter med liknende båter! Og føler at kanskje jeg skal starte en liten tråd selv. For jeg vil ikke legge for mye eget stoff inn i andres ellers ryddige tråder. Roret må fikseres til akslingen på nytt, etter en kakk imot brygga da gearet hang seg opp i revers. Shit happens i guess. Men det kunne jo vært verre! Men det var altså først nå idag, 7.oktober i de første formiddagstimene at jeg fikk telefonen om at båten lå lavt i vannet. Sikkert en overdrevet reaksjon tenkte jeg først. For folk er tidlig ute om de synes vannlinja er nære sjøen. Idag var det altså ikke overdrevet. Klokken halv 10 fikk jeg telefonen, like etter klokken 10 var det kun overbygg og master som stakk litt over vannet. Brannmannskap og andre tilgjengelige kom lynraskt til stedet med båter og utrykningsbil med vinsj og det hele. Man skal ikke se skjevt på bygdefolk sånn, det er alltid hjelp å få! Jeg må passe på å virkelig takke alle som trådde til, for dette hadde jeg ikke hatt sjanse å berge på egenhånd. Etter noen timer med slep og venting og berging av skuta inn på sandgrunna, venter undertegnede nå på at fjæra skal tillate tømming av båten. Jeg er redd for at det kan være svikt i en gjenomføring eller i verste fall huden på båten. Men tiden vil vise. Enn så lenge avventer jeg bare at sjøen skal snu, så man finner ut hvor problemet først oppsto. Kanskje jeg med litt flaks for tilgang til roret om noen timer så jeg får fiksert det til akslingen igjen i det minste. Kan jo ikke være bare uløkka hele veien, kan det? Redigert 7.Oktober.2021 av RørOhoy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fuglen Svart 7.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2021 Oisann. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Rs246 Svart 8.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2021 Gratulera! Blir spennande å fylgje med på fortsettelsen. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2021 Håper du får berget den. Sørg for å få tømt motoren før vann. Og få start på den fortest mulig. Etter at skroget er tettet, men det nytter ikke å vente. Føler med deg. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
VegJoh Svart 8.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2021 Det var trist å lese, håper du får tømt den rask og at drømmen lever videre. Stå på Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Vosso63 Svart 18.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2021 Jaha? Åssen går det? Har du funni feilen? Venter i spenning, dette er viktig! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.