DagOtto Startet 11.Oktober.2021 Del på Facebook Startet 11.Oktober.2021 Jeg har kjøpt ny tank som skal brukes til septik. Hva kan jeg bruke som stigerør? Må jo kunne feste det til tankgjennomføringen på et vis. Gjennomføringen er 38mm. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 11.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2021 Samme materialet som i tanken? Sitér dette innlegget Link to post
DagOtto Svart 11.Oktober.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Oktober.2021 Hulda skrev 1 minutt siden: Samme materialet som i tanken? Det er Plasttank, glemte å skrive det. Tenker jeg må ha en gjennomføring i plast. Da mangler jeg bare det røret som stikker ned i tanken. Kan jo alltids få tak i et vanlig plastrør, men hvordan feste det til gjennomføringen? Fant akkurat denne: https://www.boatlab.no/plastimo-enderor-til-septiktank-med-slangeparti-o38mm-1m-1stk?gclid=Cj0KCQjwwY-LBhD6ARIsACvT72OyyCGPBeT2v5bRdOUjzGQqZ_uN_8aCMa_JGmGtQ_P288XA95aioooaAtJnEALw_wcB Men kunne tenkt meg en 90 grader i stedet for rett opp. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 11.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2021 Den er vel grei. Jeg er for øvrig vaksinert mot 90 grader bend. Er det noe som går tett, så er det 90-grad'ere. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 11.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2021 Hulda skrev 2 minutter siden: Den er vel grei. Jeg er for øvrig vaksinert mot 90 grader bend. Er det noe som går tett, så er det 90-grad'ere. Forsåvidt enig. Men det er forskjell på bend og albue. https://www.maritim.no/slangestuss-innv-vink-plast Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Hulda Svart 11.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2021 (redigert) Jeg er rørlegger av profesjon. Har sett tilstrekkelig til å ha en kvalifisert oppfatning. På Hulda er det ikke en eneste albue, kortbend eller langbend. Her om bord er det kun T-stykker som gir uhindret stakemulighet. Unntaket er svanehalsene på eksosen. Det er forresten ikke helt sant. Det sitter en 1" albue på septikluftingen der den går gjennom skrogsiden. Redigert 11.Oktober.2021 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.