El barco de Sol Startet 12.Oktober.2021 Del på Facebook Startet 12.Oktober.2021 Vår Agder 840 er potte tett og har en utmerket motor. Jeg ergrer meg litt over små sår i skroget over vannflaten. Har selv fått ordnet disse,men håpløst å finne riktig farge. Vurderer om jeg skal lakkere. Synspunkter på lakkering? Eller andre tips så jeg får en ting mindre å ergre meg over? Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 12.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2021 For galt å lakke en så fin båt. Lær deg heller korrekt teknikk for å utbedre småskader. Vil overaske meg om ikke Agder boat/ Scand tilbyr riktig gelcoat for den årsmodell. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
El barco de Sol Svart 12.Oktober.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2021 Knude skrev 1 time siden: For galt å lakke en så fin båt. Lær deg heller korrekt teknikk for å utbedre småskader. Vil overaske meg om ikke Agder boat/ Scand tilbyr riktig gelcoat for den årsmodell. Har kontaktet dem,fikk gelcoatsparkel men den er for hvit. Skroget er hvitt,men ikke kritthvit. Prøvd 5 andre nyanser og i tillegg blanda selv. Tja...bra nok,men jeg ser forskjell og ønsker å få dette ok. Malte en seilbåt for 25år siden med tokomponent. Bra på 5 meter avstand,så litt redd for å begynne å male. Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 12.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2021 Det var merkelig at ikke du får riktig gelcoat. Sparkel er mindre nøyaktig på fargen. Rubbing av skroget for å få frem original fargen? Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
El barco de Sol Svart 12.Oktober.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2021 Knude skrev 6 minutter siden: Det var merkelig at ikke du får riktig gelcoat. Sparkel er mindre nøyaktig på fargen. Rubbing av skroget for å få frem original fargen? Nr 1: Tusen takk for svar. Nr.2: Kjøpte meg en maskin i våres(kr9000), syns det ble marginalt bedre/lysere. Mye mulig jeg hadde for snill rubbing. Var engstelig for å kjøre for hardt. Tenkte prøve Meguairs,men mulig den også er for snill? Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 12.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2021 Prøv Norpol R 10 . Min erfaring er at riktig Ral nr. Gir best resultat. Bruk kun gelcoat,2%herder,4% voks. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Lars Hansen Svart 12.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2021 Knude skrev for 5 timer siden: Bruk kun gelcoat,2%herder,4% voks. Etter anbefaling fra Glomma Båt, har jeg begynt å droppe voksen. Grunnen er at de mener det kan skape litt porer og dårligere finish. Vasker bare overflaten med aceton etter at gelcoaten er ferdig herdet, før sliping begnnes. Vil vel ikke si jeg merker noen stor forskjell, men ble litt overrasket over at slipingen går helt fint uten voks... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.