Jump to content

Irriterende tikkelyd fra Morse kontrollboks.


Jannmar

Recommended Posts

Jeg har en Morse kontrollboks, og fra den kommer kontinuerlig en irriterende og slitsom tikkelyd når motoren er i gang.

Jeg mistenker at det er støy som forplanter seg fra motoren og gjennom kablene til kontrollboksen.

 

Er det noen her som opplever det samme?

Eller noen som har opplevd det samme, og fått gjort noe med det slik at tikkingen blir borte?

 

 

BILDE FRA MIN BÅT..JPG

Redigert av Jannmar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Sjekk innfestning på hhv dieselpumpe og gir. På dieselpumpen på min VP så skal det være noe gummi mellom wire og hendel. Uten den tikker det mye i kontrollboksen...

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Grand Banks jr skrev On 13.10.2021 at 12.42:

Sjekk innfestning på hhv dieselpumpe og gir. På dieselpumpen på min VP så skal det være noe gummi mellom wire og hendel. Uten den tikker det mye i kontrollboksen...

 

index skrev for 12 timer siden:

Hos meg holdt det å klamre wirene bedre, samt få litt olje inn i strømpen. 

 

Takk for tipsene. Har ikke rukket annet enn å sjekke. Det var gummi både på gir og gasswiren. Wirene var også godt klamret.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...