Jump to content

Hvor langt ned i temp. kan jeg gå når jeg skal lime skrogkledning men Casco baderoms/våtromslim?


tom Cognac

Recommended Posts

Som skrevet i emnetittel:

 

Hvor langt ned i temp. kan jeg gå når jeg skal lime skrogkledning men Casco baderoms/våtromslim? (Har blitt anbefalt å bruke baderomslim fra Casco, og IKKE kontaktlim!) 

 

Er det noen her som har erfaringer med dette? Jeg har båten stående i et garasjetelt, det er ikke dugg eller (følbar/merkbar) fukt der om morgenen og på formiddagen, det virket ganske tørt. Men temperaturene i Østfold nå nærmer seg +/- 10 grader, er det forsvarlig å lime nå - eller bør jeg vente til varmere vær til våren?

Redigert av altera mulier (see edit history)

jeg tørker ut på land....!

Link to post
Share on other sites

Tore B skrev 52 minutter siden:

Står ikke det på boksen?

:crazy: Det vet jeg ikke - har ikke kjøpt limet enda :worry: :smiley: Jeg tenkte bare å sjekke det ut her før jeg kjøper, det er mye annet jeg kan finne på med restaureringsprosjektet mitt, hvis det hadde vært for kaldt. Men takk for svar :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

jeg tørker ut på land....!

Link to post
Share on other sites

Tore B skrev On 14.10.2021 at 11.42:

Står ikke det på boksen? Jeg er ganske sikker på at jeg brukte det i langt lavere temperaturer en det som er nå om dagen da jeg innredet den forrige båten. 

 

mrmartin123 skrev On 14.10.2021 at 12.47:

jeg brukte cascoflex på skrogtrekk i fjord og det sitter fortsatt bomm fast, rommet jeg gjorde det holdt ca 10 grader

 

Takker for svar :thumbsup: da føler jeg meg trygg på at jeg kan bruke det nå :smiley: (Kjøper lim til uka :smiley: )

jeg tørker ut på land....!

Link to post
Share on other sites

Vi limte midt på vinteren, men satte inn vifteovn for å få passe tempratur. Cascoflex fungerer meget bra til dette, siden det ikke sitter med en gang har du mulighet til å justere. Brukte vifteovnen direkte på limet for å få litt raskere heft.

 

Hvis du skal lime skrogtrekk på plater er det noen som bruker kontaktlim på baksiden av platen for at endene skal sitte bedre. Vi kjørte på med cascoflex på begge sider og sitter fortsatt bra fast.

 

Fattern jobbet for Casco i 30 år så var ikke noe annet alternativ til leverandør av lim :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...