Jump to content

Beste drivstoff app / nettside

Gerhard

Recommended Posts

Det er stadig vekk diskusjon om hvor vi finner billigst drivstoff. Det er jo litt verre enn med bil der vi ofte kjører forbi stasjoner og kan lese hva prisen er. Det gjør kanskje at den er jevnere der også.

Selv kjenner jeg bare en god nettside, pumpepriser.no. Det er en enkel nettside som viser det vi trenger og ikke så mye mer. Raskt å registrere en avlesing og rask å sjekke priser i et område. Det er også god respons fra den som driver det hvis noe må justeres. (f.eks. plassering av stasjonene). Det anbefales å lage en bruker og logge inn. Den har vært ganske bra oppdatert i mitt område i sommer, men jeg skjønner det ikke har vært like bra andre steder av landet. Og nå utenfor sesongen så er det også lite oppdateringer her.

Hvilke finnes, hvor gode er de og hvor oppdaterte er de?

Noe av det viktigste er at de er oppdatert. Er vi mange nok og har vi forbrukermakt nok til å bestemme oss for en god tjeneste og følge den opp så den blir oppdatert?

Vi hadde en her på baatplassen, men den forsvant. Lite brukt antar jeg? Kanskje vi ikke er villige til å bidra til denne dugnaden? Hvor mange vil ta opp mobilen hver gang man ser en pumpe og registrere både bensin og dieselpris? Når du ikke fyller også. På en god app eller nettside så er det fort gjort.

Kom med forslag om gode drivstoff app / nettsider.

Og, kan jeg få tommel opp hvis du er villig til å bruke de sekundene det tar å registrere.

• Thumbsup 1
  • like 3

OK OK

3 uker siden første innlegg. Ingen svar og tre tommler opp. Tydeligere kan det vel ikke sies:

- Ingen bedre drivstoff app / nettside er foreslått.

- Jeg fikk tre tommler opp så langt, så det blir oss 4 som kommer til å fortsette å oppdatere dette. Men det er jo fint hvis noen flere henger seg på. Men det blir ingen massiv bruk av forbrukermakt fra baatplassen.

Siden ingen andre nettsider er foreslått så reklamerer jeg litt for den jeg har funnet:

pumpepriser.no

1: Hvis du legger inn nettsiden som favoritt så kommer du inn med ett trykk

2: Hvis du har registrert deg kommer favorittene dine frem:

632675834_Screenshot_20211014-220041_SamsungInternet.jpg.cf17012357242acfdc7bbf4c9b10cf4e.jpg

3: Dersom det er en av favorittene dine du skal oppdatere så velger du den. (Et par trykk til hvis det er noen andre stasjoner)

1191004215_Screenshot_20211014-220048_SamsungInternet.jpg.3e6512a72a25ea820d92baf00ade2938.jpg

4: Evt juster prisen eller bare bekreft for både bensin og diesel.

5 trykk så er det gjort!

(Det er noe galt med redigeringsmulighetene her. Jeg forsøker å slette skjermbildet under, men det forsvinner ikke selv om det er mindre en 2 timer og det tilsynelatende forsvinner når jeg redigerer. Admin: Slett gjerne bildet og denne teksten)

Screenshot_20211014-220102_Samsung Internet.jpg

Edited by Gerhard
Bilde gjentatt

Den nettsiden virker jo både oversiktlig og grei:thumbsup: Liker muligheten for bruk av favoritter der man vanligvis ferdes mest. Greit å kunne sammenligne prisene kjapt om man planlegger fylle en god skvett.

Selv pleier jeg legge inn diesel- og bensinprisene i navigasjonsappen Navionics. Synes løsningen her er greit. Brukere av appen kan både skrive litt om påfyllingsstedet (f.eks. ting man bør vite som maks størrelse båt, dybde, andre fasiliteter som vann, osv.) og redigere prisene. Så lenge brukerne faktisk gjør dette vil prisene være oppdaterte og tilgjengelig for alle som bruker Navionics.

Man sentrerer kartet slik at krysset kommer over det man ønsker mer informasjon om, her bunkringsstasjonen på Vassøy ved Stavanger;

D14962E6-3071-426C-AAA0-40A88090BAB2.jpeg.ee502e685be27cb6f706a2301d809ee7.jpeg

Ved å trykke på spørsmålstegnet får man opp dette;

6091453D-B928-462D-AC9C-2509A0281FE4.jpeg.90c513b38fc11962d17075816ad57b04.jpeg

Trykker man videre direkte på der det står prisene får man enda mer informasjon og mulighet for å redigere prisene til dagens nivå;

13A360A2-EF6C-4207-84F7-8D85B90B36CD.jpeg.ecc530515c0bd08d72a8df7c6f668429.jpeg

Her fra en annen bunkringsstasjon (dessverre lenge siden oppdaterte priser), men med mer praktisk info om stedet;

AE50D7A3-D850-453A-A39D-3F4C58E0F844.jpeg.013fa1d6573e20d4ae6833fde1a6f466.jpeg

Jeg tror utfordringen slike «prisopplysende» tjenester er å få brukerne til å bruke dem aktivt. Og med flere tjenester tilgjengelig blir de få brukerne som faktisk er aktive fordelt på disse og dermed blir hver enkelt tjeneste mindre brukt enn hva potensialet skulle tilsi. Sånn sett burde jeg gjerne ha latt være å reklamere for Navionics sin variant, men samtidig synes jeg den er så grei i bruk, spesielt med tanke på at appen gjerne brukes når man ferdes på sjøen likevel. For min del satte jeg pris på tjenesten her på forumet, men da den forsvant ble det til at jeg nå bare bruker Navionics sin variant. Synes den er lett og kjapt tilgjengelig fra mobilen.

Veldig bra initiativ, drivstoff er jammen dyrt nok.
Får dere deres posisjon opp i kartet? Chrome har tillatelse til å se posisjon, men nettsiden klarer ikke å finne posisjonen.

Jeg har nettopp blitt bruker på Pumpepriser.no da jeg ser at jeg kan spare en til to kroner literen innenfor det området jeg normalt bruker båten. Håper flere vil bruke appen og være med å oppdatere prisene, slik at det ikke ligger inne for mange utgåtte priser.

Har også blitt bruker. Ser at det mangler noen steder i mitt område. Er er FB gruppe der man kan si ifra om endringer og mangler, ser ut til at gruppa er ganske død. Veldig fint om flere kan kaste seg på