Jump to content

Webasto starter ikke, dieselpumpen tikker ikke


DagOtto

Recommended Posts

Det skal stå på Volt DC. Så skal du måle over de to kontaktene/ ledningene. Når du prøver å starte så skal det gi utslag, og sannsynligvis skal motoren ha 12V (men jeg vet ikke helt hva webasto pumpen skal ha). 

 

Det er viktig at du ikke kortslutter pinnene på multimeter når du leser av. 

 

Hvis veldig usikker anbefaler jeg deg å få med deg en person som er flink på bruk av multimeter.

Redigert av Grand Banks jr (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Feilkode 1 betyr No start. sjekk pumpen først. Ta to ledninger fra batteriet, den ene holder du på det ene kontaktpunktet på pumpen, den andre tøtsjer det andre kontaktpunktet med. Pumpa skal da tikke hver gang du berører punktet. Jeg har opplevd i det senere at dagen diesel størkner inne i pumpa, prøv å legg den foran en vifteovn natten over og test igjen.

Link to post
Share on other sites

Langedahl skrev for 13 timer siden:

Feilkode 1 betyr No start. sjekk pumpen først. Ta to ledninger fra batteriet, den ene holder du på det ene kontaktpunktet på pumpen, den andre tøtsjer det andre kontaktpunktet med. Pumpa skal da tikke hver gang du berører punktet. Jeg har opplevd i det senere at dagen diesel størkner inne i pumpa, prøv å legg den foran en vifteovn natten over og test igjen.

Dette var veldig rart. Målte pumpa. Den fikk strøm, men startet ikke. Monterte av pumpa og la den foran en vifteovn. Monterte pumpa igjen etter 15 minutter. Pumpa tikker nå igjen. Skjønner ikke dette, diesel skal vel ikke størkne?? 

Link to post
Share on other sites

DagOtto skrev for 8 timer siden:

Dette var veldig rart. Målte pumpa. Den fikk strøm, men startet ikke. Monterte av pumpa og la den foran en vifteovn. Monterte pumpa igjen etter 15 minutter. Pumpa tikker nå igjen. Skjønner ikke dette, diesel skal vel ikke størkne?? 

Rart eller ikke, fint at rådet virket. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...