DagOtto Startet 15.Oktober.2021 Del på Facebook Startet 15.Oktober.2021 Diesel pumpa starter ikke å tikke på min webasto, får feilkode 1 blink. Hvordan kan jeg måle om pumpen får strøm? Hva skal multimeteret stå på? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 15.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2021 (redigert) Det skal stå på Volt DC. Så skal du måle over de to kontaktene/ ledningene. Når du prøver å starte så skal det gi utslag, og sannsynligvis skal motoren ha 12V (men jeg vet ikke helt hva webasto pumpen skal ha). Det er viktig at du ikke kortslutter pinnene på multimeter når du leser av. Hvis veldig usikker anbefaler jeg deg å få med deg en person som er flink på bruk av multimeter. Redigert 15.Oktober.2021 av Grand Banks jr (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Langedahl Svart 15.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2021 Feilkode 1 betyr No start. sjekk pumpen først. Ta to ledninger fra batteriet, den ene holder du på det ene kontaktpunktet på pumpen, den andre tøtsjer det andre kontaktpunktet med. Pumpa skal da tikke hver gang du berører punktet. Jeg har opplevd i det senere at dagen diesel størkner inne i pumpa, prøv å legg den foran en vifteovn natten over og test igjen. Sitér dette innlegget Link to post
DagOtto Svart 16.Oktober.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Oktober.2021 Langedahl skrev for 13 timer siden: Feilkode 1 betyr No start. sjekk pumpen først. Ta to ledninger fra batteriet, den ene holder du på det ene kontaktpunktet på pumpen, den andre tøtsjer det andre kontaktpunktet med. Pumpa skal da tikke hver gang du berører punktet. Jeg har opplevd i det senere at dagen diesel størkner inne i pumpa, prøv å legg den foran en vifteovn natten over og test igjen. Dette var veldig rart. Målte pumpa. Den fikk strøm, men startet ikke. Monterte av pumpa og la den foran en vifteovn. Monterte pumpa igjen etter 15 minutter. Pumpa tikker nå igjen. Skjønner ikke dette, diesel skal vel ikke størkne?? Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 16.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2021 På pumpa til eber er det en liten sil på sugesiden….har Webasto det samme? Sitér dette innlegget Link to post
Langedahl Svart 16.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2021 DagOtto skrev for 8 timer siden: Dette var veldig rart. Målte pumpa. Den fikk strøm, men startet ikke. Monterte av pumpa og la den foran en vifteovn. Monterte pumpa igjen etter 15 minutter. Pumpa tikker nå igjen. Skjønner ikke dette, diesel skal vel ikke størkne?? Rart eller ikke, fint at rådet virket. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 16.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2021 Sommerdiesel tåler vel ned til +1/2 før den skiller ut voksen eller hva det er. Hadde samme problem i fjor vinter, startet alltid om den fikk en vifteovn ned med pumpa i 5 minutt. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.