Jump to content

Elektrisk dieselpumpe til ekstra filter

Swingswong

Recommended Posts

Jag hadde problem med den mekaniske fødepumpen i min Yanmar 4JHE. Da ble det elektrisk sugepumpe fra Biltema som erstatning for den mekaniske. Dette var i 2009, og den funker uten problemer fremdeles 12 år og ca. 1000 motortimer senere.

Men hvor lenge holder den videre? Litt ille om den skulle streike nede på svenskekysten i ferien. Å kjøpe inn en reserve som nevnt ovenfor (dekker krav til trykk og mengde) er jo en god sikkerhet.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

• 2 uker senere...

Jeg har den etter grovfilter og før finfilter. Bare fordi det passet best slik hos meg. Jeg har 52-3231, den med metallhus. Den første sviktet etter tre-fire år, den andre er over ti nå og fungerer fint fortsatt. 

For å kunne si noe om filterets tilstand bør du vel måle trykk før og etter filter under drift og sammenligne tallene. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Hulda skrev for 7 timer siden:

Hvis du ser på Hulda, Bitteliten og andre, vil du finne at pumpen er montert oppstrøms filteret. Og at det sitter et vacuum-meter montert mellom filter og pumpe. Når filteret er rent, vil undertrykket være tilnærmet null.

Swingswong skrev for 6 timer siden:

Ok. Da setter jeg pumpen etter  filteret. 

Betyr ikke oppstrøms filteret før filteret?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...