Glødepluggen Startet 19.Oktober.2021 Link til dette innlegget Startet 19.Oktober.2021 Hei Kjøpte meg en brukt wallas fra 2016. Demonterte den og synes det var overraskende mye rust og tæring, spesielt på selve aluminiumshuset. Det er 2 hull på hver sin side av rammen innvendig. Hva tenker dere bør gjøres med denne, er den til å redde? Link to post
Wallas Service Svart 19.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2021 Hva i all verden har skjedd med denne? Har den vært under vann? Håp er det. De fleste delene kan du rengjøre med stålbørste. Og du trenger helt åpenbart en ny glødeplugg, den ser gåen ut. Du trenger mest sannsynlig også bunnmatten i brenneren. Men hvor er det hullet i godset? Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Glødepluggen Svart 20.Oktober.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2021 Hei, det er godt spørsmål. Kretskortene ser imidlertid helt fine ut. Hullene er på hver sin side av brenneren. Nesten trolig at det har vært noen hull der originalt som har tæret ut. Link to post
mawilu Svart 20.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2021 Har den tatt inn vann via eksosanlegg ? Link to post
Glødepluggen Svart 20.Oktober.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2021 Hei det er en mulighet, men vanskelig å si da jeg akkurat har kjøpt den. Rengjorde delene og satte den sammen igjen. Kjørte den en times tid i kveld og den virker helt fint. Uansett vil jeg bytte de delene som er slitne for å unngå trøbbel i fremtiden. Det jeg lurer mest på er den tæringen i aluminiumen og om det eventuelt kan bli eksos lekkasje der siden. Link to post
Wallas Service Svart 20.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2021 Som sagt er det glødepluggen og bunnmatte i brenner du bør bytte. Hullene/tæringen ser ganske ufarlig ut, men du kan bruke en sparkel til å fylle igjen åpningene med. Slik som denne: https://www.casco.eu/no/casco-produkter-1/?pc=129&p=934 Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Glødepluggen Svart 21.Oktober.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2021 Hei, jeg bytter bunnmatte og glødeplugg. Tusen takk for gode innspill. Link to post
Glødepluggen Svart 6.November.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.November.2021 Hei Etter super hjelp fra Wallas service er ny glødeplugg og matte skiftet. De andre delene fikk en runde i glassblåseren og ble betraktelig bedre. Etter montering virker alt bra . Det tar 18 minutter og koke 1,5 liter vann fra koketoppen startes og 12 minutter når den er driftsvarm. Det er riktignok uten lokk så er noe å hente der, uansett er jeg godt fornøyd. Det eneste jeg lurer på er om den lille Messing "dysen" på bildet hører til Wallasen eller om det er noe som tilfeldigvis lå på benken min ? Link to post
Wallas Service Svart 6.November.2021 Link til dette innlegget Svart 6.November.2021 (redigert) Messingdysa har ingenting med Wallas å gjøre. Bra at du fikk orden på den etterhvert Redigert 6.November.2021 av Wallas Service (see edit history) Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Glødepluggen Svart 14.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2022 Hei Tiden er inne for å montere koketoppen. Er dette er grei måte å legge eksosen på eller kan den ikke føres slik? Link to post
El barco de Sol Svart 14.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2022 En skal være tålmodig om en koker på Wallas. Som å se hurtigruta time for time over Finnmarkskysten. Det tar sin tid. Synd man ikke får mer fart på det fine apparatet. Link to post
Lars H. Svart 14.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2022 Man har det da ikke travelt i båten? Da jeg kjøpte båten i 1987 var det installert slik gammeldags pumpeprimus. Den åkte ut etter et år og ble erstattet av et Wallas Ceramic 100x apparat for lampeolje. Etter 15 - 20 år ble det byttet ut med et Wallas 95D Ceramic for diesel som vi fremdeles har. Må det noen gang byttes, blir det til noe tilsvarende. Mandag morgen starter vi forresten på båtferie. Vi drar nedover svenskekysten og snur vel utenfor Göteborg. Det kommer vi til å bruke2 - 3, kanskje fler måneder på. Som sagt: Vi har det ikke travelt i båt. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Wallas Service Svart 14.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2022 Glødepluggen skrev for 2 timer siden: Hei Tiden er inne for å montere koketoppen. Er dette er grei måte å legge eksosen på eller kan den ikke føres slik? Så lenge slangen ikke flytter på seg så den kommer borti pumpa, er det greit. Finnes forresten ei isolasjonsstrømpe du kan tre over slangen for å få temperaturen litt ned. Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Glødepluggen Svart 15.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2022 Hei Takker for raskt svar. Det tar noe tid å bruke dette apparatet, men jeg har heldigvis ikke så veldig dårlig tid. Jeg har isolasjonsstrømpe som skal over etterpå ? Jeg tenkte å feste eksosrøret slik at det ikke har mulighet til å flytte seg nærmere dieselpumpen. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn