Jump to content

Hvem levere nye mål sydde puter til ok pris?

Okkaby

Recommended Posts

Skal ha nye puter i båten. 

Båten har jo fått en større renovering/ombygging. Så trenger derfor nye puter, og blir da helt nytt design.

Har lyst på puter i Niroxx eller tilsvarende stoff.

Så hvilke leverandører har folket her inne brukt i senere tid, å hva kan en forvente å måtte ut med for puter som nevnt under her.

Dette er ca mål. Da jeg har rotet bort lappen jeg hadde med mål. Så må ned å måle på nytt en av dagene.

3 sitter puter på 100 til 130cm lange å ca 60cm bredde(om jeg ikke husker feil) og 10cm tykkelse.

3 ryggputer.  1stk som er ca 130x60x10cm. 2stk som er ca 140x60x10cm/130x60x10cm men med 90graders bøy på begge.

Hvilke andre stoffer enn Niroxx finnes det, som er omtrent lik niroxx. Skai har jeg ikke store lysten på lengre.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

Sesama skrev 53 minutter siden:

Industrisøm i Arendal. Men prøv å finne en lokalt, som kan komme å måle på det som evt ikke tas med til verkstedet. Vurdér nye tepper på dørk.

Finnes ikke noe fra før, da de gamle til helt annet design av salong. Har bygget opp salongen på nytt i mer moderne design.

Å lokalt er det dårlig med denne typen service. Nærmeste er han på Randaberg. Å da må jeg nok ha en stor lotto gevinst før han vurderes. Fikk pris på en enkelt pute hos han for et par sesonger siden. Å det var så en trodde den var vevd i rent gull.

Så blir nok å bestille ut ifra mål/bilder.

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

Grand Banks jr skrev for 4 timer siden:

Har den nye innredningen litt helling bakover på ryggen? Hvis ikke kan det være en idé å få putene litt skrå bakover. Tykkere nede enn oppe. Spesielt i en sofagruppe.

De er nok like rette som tidligere. Er jo grenser for hvor avansert snekker arbeide jeg klare å utføre hehe

Da vil jeg anbefale deg å vurdere det å få puter som er litt tykkere nede enn oppe, altså med litt helling bakover. Det er ofte mye mer komfortabelt å sitte i. Bare se på sofaen hjemme. 

Du bør vel også bruke kaldskum puter, med mindre det er kommet noe nytt de siste 15 årene. Kaldskum holder seg i mange tiår i vanlige sofaer. Blir ikke sittet flate slik som annet skum kan bli. Var i alle fall slik før, da jeg jobbet med møbler.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Grand Banks jr skrev 28 minutter siden:

Da vil jeg anbefale deg å vurdere det å få puter som er litt tykkere nede enn oppe, altså med litt helling bakover. Det er ofte mye mer komfortabelt å sitte i. Bare se på sofaen hjemme. 

Du bør vel også bruke kaldskum puter, med mindre det er kommet noe nytt de siste 15 årene. Kaldskum holder seg i mange tiår i vanlige sofaer. Blir ikke sittet flate slik som annet skum kan bli. Var i alle fall slik før, da jeg jobbet med møbler.

Som nevnt skal alt være nytt. så da går jeg ut ifra at et firma/en person som har erfaring velger rette type skum for disse puter.

Skal gå ned å ta noen bilder i mårå, så sette inn mål på disse. Så får jeg sende rundt disse til forskjellige firmaer.

Vurdere om jeg skal høre med noen i DK også hva de skal ha for jobben. Nu styrker jo NOK seg, så da kan det kanskje betale seg å få de fra DK.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...