Lars Hansen Svart 25.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2021 Tja, uansett så begynte det å gro etter 3 sesonger på min båt, så får prinsippet være hva det vil... Kan jo hende Seajet er mye bedre enn Jotun, men nå har jo Jotun en Supreme-variant av bunnstoffet som skal være bedre. Stoffer uansett hvert år nå, da det ser penere ut når alt blir stoffet. Hender jo at ganske mye av bunnen synes for de jeg passerer... Sitér dette innlegget Link to post
Oggiwara'en Svart 25.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2021 Rur løsner stort sett veldig lett om en har en kraftig høytrykkspyler med varmt vann og spyler av med en gang båten er oppe av vannet. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 27.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2021 larshans1 skrev On 25.10.2021 at 15.12: Stoffer uansett hvert år nå, da det ser penere ut når alt blir stoffet. Hender jo at ganske mye av bunnen synes for de jeg passerer... Vis hele sitatet Da bygger du opp tykke lag med bunnstoff helt unødig. Men om du liker å skrape bunnstoff er det bare å kline på.. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
LM 605 Svart 27.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2021 index skrev On 27.10.2021 at 9.34: Da bygger du opp tykke lag med bunnstoff helt unødig. Men om du liker å skrape bunnstoff er det bare å kline på.. Vis hele sitatet Vel, når det brukes selvpolerende bunnstoff, så bygges jo ikke disse opp i flere lag, slik som "gamle bunnstoff" tidligere gjorde. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 27.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2021 index skrev On 27.10.2021 at 9.34: Da bygger du opp tykke lag med bunnstoff helt unødig. Men om du liker å skrape bunnstoff er det bare å kline på.. Vis hele sitatet Det gjør jeg ikke, sliper selvfølgelig bunnen hvert år. Forresten så forsvinner mesteparten med varmtvannssteameren vi har i havna... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 27.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2021 LM 605 skrev On 27.10.2021 at 9.43: Vel, når det brukes selvpolerende bunnstoff, så bygges jo ikke disse opp i flere lag, slik som "gamle bunnstoff" tidligere gjorde. Vis hele sitatet Så lenge du ikke lar det slite seg ned, så bygger det tykke lag jo! Med mindre du sliper eller spyler vekk det gamle først da. Jeg spyler og flekker når båten er oppe ca hvert annet år, og smører kun hele når det begynner å bli veldig tynt. Har vel gjort det to ganger på 16 år ca. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.