C2CV Startet 24.Oktober.2021 Del på Facebook Startet 24.Oktober.2021 Hei. Vår Scand Baltic fra 1985 varter opp med vann i senga i akterkabinen. Vannet følger innertrekket på veggen og drypper ned bl.a. i hyllene/skottet i akterenden og i fotenden på madrassen. Jeg har vært av med den brede sorte lista mellom skroget og overbygget ca 1 meter på hver side av midten bak, gjort rent etter alle kunstens regler og klint i godt med silikon uten at det har hjuplet det minste. Krana med dusjen bak er demontert og silikon er brukt - like mye vann innvendig. Hvor kommer vannet inn - jeg er vel ikke den eneste med "vannseng" i Scand Baltic? Svært takknemlig for tips om dette. Mvh M Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 24.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2021 Har sjelden blitt så skuffet over et innhold etter bare å ha lest overskriften 😵 Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 24.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2021 Det blir oftere lekkasje med vinduer og rekke støtter ,start lekkasje leting der først.Først må du finne ut hvor høyt opp skrogtrekket er fuktig det er ofte vanskelig å finne lekkasje enda vanskeligere ut i fra din forklaring. Sitér dette innlegget Link to post
C2CV Svart 24.Oktober.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Oktober.2021 Det innvendige innertrekket av skay er løsnet under midterste vindu bak og fungerer som ei takrenne. Vann lekker ned fra trekket i ei gryte som er plassert der. Selv om listene rundt vinduet er uten skade, kan feilen ligge der - og mange andre steder. Vanskelig å finne ut av. Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 24.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2021 Skrogtrekket går jo bak vinduslister derfor er høyden på fuktigheten viktig vannet trekker lite oppover.gummilistene til vinduene behøver ikke være årsaken men selve vinduet ta et par bilder Sitér dette innlegget Link to post
Martin_ Svart 24.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2021 Så for meg en helintegrert vannseng installert i båten jeg nå, anno 1980 :-) Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 24.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2021 Jeg fant mange forskjellige steder det lakk vann inn på min 85 Baltic også. Jeg var nede i båten når det regnet skikkelig og da var det lettere (mindre vanskelig) å lokalisere hvor vannet kom inn. Flere vinduer la jeg på ny silikon eller brukte Mr Tolley (?) for å tette, det hjalp på endel steder. Har du sjekket skikkelig godt i bakluka der hvor dusjen er om det ikke er sprukket noe i kantene? På min var det dreneringshull ut av luka men det lakk inn i sprukken skjøt og inn. Samtidig kan du sjekke om det ikke lekker inn i skruhullene på toppen som fester lokket. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.