Jump to content

Vannseng i Scand Baltic.

C2CV

Recommended Posts

Hei.

Vår Scand Baltic fra 1985 varter opp med vann i senga i akterkabinen. Vannet følger innertrekket på veggen og drypper ned bl.a. i hyllene/skottet i akterenden og i fotenden på madrassen. Jeg har vært av med den brede sorte lista mellom skroget og overbygget ca 1 meter på hver side av midten bak, gjort rent etter alle kunstens regler og klint i godt med silikon uten at det har hjuplet det minste. Krana med dusjen bak er demontert og silikon er brukt - like mye vann innvendig. Hvor  kommer vannet inn - jeg er vel ikke den eneste med "vannseng" i Scand Baltic? Svært takknemlig for tips om dette. 

Mvh M

Jeg fant mange forskjellige steder det lakk vann inn på min 85 Baltic også. Jeg var nede i båten når det regnet skikkelig og da var det lettere (mindre vanskelig) å lokalisere hvor vannet kom inn.

Flere vinduer la jeg på ny silikon eller brukte Mr Tolley (?) for å tette, det hjalp på endel steder. 

Har du sjekket skikkelig godt i bakluka der hvor dusjen er om det ikke er sprukket noe i kantene? På min var det dreneringshull ut av luka men det lakk inn i sprukken skjøt og inn. Samtidig kan du sjekke om det ikke lekker inn i skruhullene på toppen som fester lokket. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...