Jump to content

Ankertype og kjetting


Goddis77

Recommended Posts

Har fått båten på land og fått sett litt på ankeret vi har på båten.

 

Noen som vet hvilken type dette er? Veier 13 kg og er festet med kjetting hele veien.

Kjettingen er ca 35 meter lang, og er målt til å være 7mm tykkelse på. Ende til ende er 37mm.

 

Vurderer å gå over til annet anker ala Bruce kopi (hvis det passer i badeplattformen).

 

4C64680D-AE6D-4E5C-8641-311F6D203692.jpeg

 

D08AE231-8BC7-4A31-BE92-4E4C970DB349.jpeg

 

B0DDA330-51ED-438A-95BF-CA583986FCBF.jpeg

Redigert av Goddis77 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg synes ikke du kan ha lengre kjetting i den kassa. Tror det kan klumpe seg, så du ikke får alt nedi. Det gjør det nemlig hos meg. Jeg vurderer å bytte til rustfri kjetting. Den klumper seg ikke, så jeg får plass til lengre. Tror vi har samme lengde, men kanskje litt mindre kasse. Kanskje lage kassen større? Hvordan er det å smøre eksisterende galvanisert kjetting? Noen som har prøvd? Rustfri kjetting er kostbart, men det er jammen tiden med fortøyning/ankring til og fra land også😉 anbefaler forresten brucekopi. Jeg kjøpte 15kg (galv) på Maritim. Hvis jeg kjøper rustfri kjetting, må jeg klippe av et ledd av og til pga tæring ifm galvanker. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...