Gullfisk Startet 27.Oktober.2021 Link til dette innlegget Startet 27.Oktober.2021 (redigert) Jeg skal pakke om en ladeluftkjøler, og har sett flere steder at corrosjonshindrende fett, Alco Metalube er anbefalt på o-ringer ved montering. Hvor får jeg kjøpt dette i Norge? Finnes det evt andre merker som Orion, Omega, Wurth etc med like gode egenskaper? Redigert 27.Oktober.2021 av Gullfisk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 27.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2021 Ikke svar på det du spør om, men for å smøre O-ringene ville jeg brukt silikonfett. På skruer (gjenger) kan du med fordel bruke alupasta. Tror du får begge deler på BT. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Gullfisk Svart 31.Oktober.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2021 Hmm, det var lite respons.... Ser det faktisk står silikonfett i verksted manualen. Er denne grei, @Komodo? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 31.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2021 Den er sikkert bra @Gullfisk Men den er jo ekstremt overpriset. Tviler på at du får noe igjen for merkostnaden i forhold til denne. https://www.biltema.no/bilpleie/smoremiddel/fett/silikonfett-2000030629?gclid=Cj0KCQjw_fiLBhDOARIsAF4khR1HQLzom8JhBeu7Z662am7d66JqW8KPZZ6ULvpnayQTgmZD_hqbO3YaAmD1EALw_wcB Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hulda Svart 31.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2021 250 kr. for den mikrotuben der? Verden vil bedras. Virkelig. På o-ringer, der elastomerene ble kjørt helt i ytterkant på trykk, temperatur og produkt, benyttet vi ofte Dow Corning C4. I mange tilfeller kunne vi like gjerne brukt vanlig, gul Vaselin. Prosedyren var tynt på og masere godt inn. En varmeveksler ligger milevis unna på trykk, temperatur og produkt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.