RGH Posted October 30, 2021 Share Posted October 30, 2021 Jeg har en Kad 300 med DP-G drev og skal demontert propell. Jeg prøver å følge VP sin beskrivelse. Når jeg setter den i revers så låser akslingen seg men når jeg setter den i fremover så låser ikke akslingen seg så får ikke løsnet første propell. Noen som har vært borti dette? Quote Link to post
Lazyjack Posted October 30, 2021 Share Posted October 30, 2021 (edited) RGH skrev 1 time siden: Jeg har en Kad 300 med DP-G drev og skal demontert propell. Jeg prøver å følge VP sin beskrivelse. Når jeg setter den i revers så låser akslingen seg men når jeg setter den i fremover så låser ikke akslingen seg så får ikke løsnet første propell. Noen som har vært borti dette? Sett en plankebit mellom et av propellbladene og moder jord. Edited October 30, 2021 by Lazyjack (see edit history) Quote Link to post
Guest Posted October 30, 2021 Share Posted October 30, 2021 Lazyjack skrev 8 minutter siden: Sett en plankebit mellom et av propellbladene og moder jord. Eller bare en plankebit imellom propellblad og kavitasjonsplata Quote Link to post
RGH Posted October 30, 2021 Author Share Posted October 30, 2021 Prøvde dette litt men følte den satt fast så var litt redd for å skade bladene. De tåler kanskje en del ? Quote Link to post
RGH Posted October 30, 2021 Author Share Posted October 30, 2021 Da var popellene av, men jeg mistenker at kon kan være slitt siden den ikke låser propell aksling i forward ? noen som har vært borti samme problem ? Quote Link to post
Lazyjack Posted October 30, 2021 Share Posted October 30, 2021 Hvordan høres det utnår du gearer med motoren i gang? Høyt klunk, lavt klunk, ikke klunk? Quote Link to post
RGH Posted October 30, 2021 Author Share Posted October 30, 2021 Revers har høyt klunk mens forover glir rolig inn i gir. Mens jeg holdt på å prøve å demontere så turnet jeg propell mens jeg la den i gir forover og da låste den etter en liten tørn. Da virker kanskje alt greit ? Quote Link to post
Recommended Posts