Jump to content

Tips for reparasjon av Askeladden 2210

Frottis

Recommended Posts

Har nett kjøpt ein gamal 14ft askeladd 2210 som treng litt pleie. Har då ein del spørsmål ifm dette ☺️

Nokon som veit kva årsmodell dette kan være? Skilt er uleselig. Må reparere fenderlist bak. Nokon som har tips utanom å kjøpe ny heile?

Då eg fekk den på henger så ser eg at kjøljernet er løsna frå litt, ein del på ca 60 cm lenge. Den heng i skruer endå. Men det lakk ein del vatten ut av området og ein hørte «slurpe» lyder frå kjølen ? Er dette kjøljernet berre skrudd i kjølen med skruer?
Ser og at båten har vert orange, men er malt kvit. Treng litt forslag til maling som heng godt på og ser fint ut (må male den oppatt) 

Håper nokon kan kome med gode råd her og er takknemlig for alle tips og råd ☺️?

FDB47414-6BDA-4E36-AB8F-42844B16A6FB.jpeg

AB4BBA73-EF1A-4091-B4A3-32495F926A78.jpeg

Redigert av Frottis (see edit history)
Frottis skrev for 1 time siden:

kva årsmodell dette kan være?

Frem til 86-87 hadde disse orange esing. Fra 87-88 hadde skrog og esing samme hvitfarge, men mener å huske at orange esing kunne bestilles.

Må reparere fenderlist bak. Nokon som har tips utanom å kjøpe ny heile?

Du kan varme fenderlist med varmepistol, tre den på på nytt. Sikre evt med syrefast skruer.

Er dette kjøljernet berre skrudd i kjølen med skruer?

Ja, det er det. Noen skruer går igjennom kjølen, noen går ikke igjennom. Finerplaten i dørken var ikke behandlet på undersiden på den som vi åpnet. Det var ca en 80 modell. Nytt kjøljern fås kjøpt hos Askelladen boats. De har på lager. Jeg brukte en forsenker og freste opp alle skruehullene og sparklet de med glassfibersparkel. Monterte nytt kjøljern med tec7 under hele og godt med tec7 i alle skruehull. 

Vi byttet også finerplaten i dørken pga råte fra  skruehullene til rattkonsollen. 

Treng litt forslag til maling som heng godt på og ser fint ut (må male den oppatt) 

Jeg malte med noe som het International Perfection 709. Det holdt fra 1989 til båten ble solgt i år. Ikke antydning til at det var på veg til å slippe....

Det var slik jeg gjorde dette. Det er sikkert mange andre produkter og metoder som vil fungere minst like godt......

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...