slaven Startet 31.Oktober.2021 Del på Facebook Startet 31.Oktober.2021 Vurderer og kutte ut mikunien.og montere opp en 4kv fra Servitec tror mikunien er 3.5 kv. Blir forlite varme med mikunien.selvom eg har isolert slangane.Noen som har byttet til denne type.og blir resultatet bedre, Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 1.November.2021 Del på Facebook Svart 1.November.2021 Kjenner ikke til disse. Men jeg vil tro at en økning på 0,5kW ikke vil utgjøre så store forskjellen på varmen. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
shipahoy Svart 1.November.2021 Del på Facebook Svart 1.November.2021 Jeg har også en Mikuni som jeg synes har liten effekt i forhold til hva jeg hadde forventet. Jeg tenker å ta den fra hverandre (en gang jeg får tid) og se om det er mye sot i den. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 1.November.2021 Del på Facebook Svart 1.November.2021 500 W er vil neppe utgjøre forskjellen mellom å fryse og svette. Hulda har montert 4 kW Eber. Effekten imponerer. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 1.November.2021 Del på Facebook Svart 1.November.2021 Mikuni er knallgode varmere, muligens mer driftsiker en min egen Eber D4 ... Men jeg tror de oppgir høyere effekt en de faktisk gir... Har en her i båtforeningen som også har en slik på 3,5 kw, han klager på det samme... Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 1.November.2021 Del på Facebook Svart 1.November.2021 Har en sådan Mikuni MY30 i båten. Å hos meg varmer den kjempe bra. Det i alle 3 salonger. Eneste jeg irritere meg over, er at den støyer noe jævlig. spesielt under oppkjøring å nedkjøring. Hadde den i motorrommet frem til for noen uker siden hvor jeg flyttet den ut under dolbord. Der er den koblet mot eget luftintak med frisk luft ute ifra, å ikke varm motorroms luft. Men kjører den 10.20min så er hele båten varm. Det sjøl i minus grader. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Sun Flyer Svart 1.November.2021 Del på Facebook Svart 1.November.2021 Jeg byttet fra mikuni til Autoterm 4 kw på den ene siden (katamaran). Ja den gir litt mer, men ikke vesentlig. For min del er det driftssikkerheten som er forskjellen. Min autoterm er passert 12000 timer uten noe som helst vedlikehold. Mikunien spiste glødeplugger.. På andre siden har jeg en eber d4. Den gir mer enn oppgitt. men må bytte viftemotor minst annenhvert år. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
marius Svart 2.November.2021 Del på Facebook Svart 2.November.2021 Her en Mikuni MY30 og synes den varmer opp båten helt greit selv om vinteren. Kjøpte 2 nye glødeplugger for å ha i reserve, men har ennå ikke byttet noen selv om jeg har brukt varmeren mye i mine snart 12 år med båten. Varmeren støyer minimalt, og jeg er kjempefornøyd med den. Aldri noe tull, den bare virker. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 3.November.2021 Del på Facebook Svart 3.November.2021 Vår Mikuni er fra 2005. Har aldri sviktet, men bråker jo litt og blåser mye da den bare har 2 trinn. Enkel, men driftsikker. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 3.November.2021 Del på Facebook Svart 3.November.2021 Fortell meg ikke hvor lenge du har hatt varmeren din uten problemer. Fortell meg heller hvor mye den er brukt. Hilsen Båtboer siden 2003. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Ida Marie III Svart 3.November.2021 Del på Facebook Svart 3.November.2021 Sun Flyer skrev for 3 timer siden: Fortell meg ikke hvor lenge du har hatt varmeren din uten problemer. Fortell meg heller hvor mye den er brukt. Hilsen Båtboer siden 2003. Jojo, selvfølgelig blir din varmer kjørt langt mer...ingen betviler det... Hvordan er det med miljø samvittigheten din i den sammenheng..? Mener å huske at du alltid går høyt på banen i forbindelse med diskusjoner som menneskeskapt global oppvarming...samtidig som du nærmest skryter av hvor mye du kjører dieselvarmeren din...🤔🤔🤔🤔 Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 3.November.2021 Del på Facebook Svart 3.November.2021 Ida Marie III skrev for 6 timer siden: Jojo, selvfølgelig blir din varmer kjørt langt mer...ingen betviler det... Hvordan er det med miljø samvittigheten din i den sammenheng..? Mener å huske at du alltid går høyt på banen i forbindelse med diskusjoner som menneskeskapt global oppvarming...samtidig som du nærmest skryter av hvor mye du kjører dieselvarmeren din...🤔🤔🤔🤔 La oss holde oss til temaet ellers får du tråden stengt. Jeg vil råde trådstarter til å kjøpe eber d4 (nye typen med børsteløs viftemotor) hvis målet er mer varme. Hvis målet er bedre driftssikkerhet og kanskje bittelitt mer varme er Autoterm best. Er min erfaring, andre kan mene noe annet. Miljø? Det var en vinter uten dieselvarmer som virket når jeg bodde i oslo. Det fungerte når jeg hadde to seperate 16ah 220V ledninger ombord. Det tilbyr ikke min havn nå. Har likevel brukbart personlig co2-regnskap da jeg ikke har bil og hus i tillegg. Det er altså opp til marinaen å levere, men de klarer verken å levere mengden eller til en konkurransedyktig pris så det blir som det blir. Nå er det jo litt mangel på strøm òg, så da er det greit å la noen andre kjøpe den for å lade opp elbilen sin :) Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.