Jump to content

Startbatteri i baug på skjærgardsjeep, kabeldimensjon og kor kjøpa kabel?

Ask

Recommended Posts

Hei.

Startbatteriet i min PolarCirkel 15 er plassert heilt akter på sb sida. Båten har ein Suzuki 60 hk, 2019 modell.

Det er trangt, vanskeleg å ta batteriet inn og ut, og batteret må ut for å koma til med ladeklemmer.

Bensintank, anker, og styreposisjon er òg på sb sida. Det er ikkje feil å flytta flytta vekt frå sb til bb sida, eller å flytta vekt lengre fram i båten.

Noverande batteri syng på det siste, og ved å flytta batteriet kan eg kjøpa eit rimelegare batteri enn Optima, og koma lettare til batteriet.

Eg er takksam for synspunkt på desse spørsmåla, og/eller anna eg ikkje har tenkt på.

Det er meir slag og dunk i baugen. Vil det vera eit problem i høve til indre skader på eit godt festa batteri?

Må eg eventuelt kjøpa eit batteri som er konstruert for dette?

Batterikablane må eventuelt forlengast frå ca ein meter, til ca. fem meter. Kva dimensjon er godt nok?

Eg tenkjer at det er best med fortinna kablar. Er fortinna kablar eit must?

Kor bør eg kjøpa kablar? Maritim har, men dei har faste lengder som ikkje passar heilt. Det blir difor svinn, og Maritim sine kablar virkar dyre.

Kor mange amp og CCA, må eit nytt batteri ha?

Eg er takksam for svar.

Ang kabel så må det jo ikke være fortinnet? Om du får presset på kabelskoen skikkelig og bruker en god krympeslange og ellers legger opp kabelen slik at vann/fuktighet unngås så tenker jeg at du kan se deg om etter utsalg som har «sveisekabel». Dette er kabel av myk, god kvalitet som fås til gunstigere priser enn hos de fleste båtutstyrsutsalg. Og de kan ofte sørge for profesjonell pressing av kabelsko.

Ang plassering i baugen - skeptisk. Men du vet best hvordan båten føres og i hvilke farvann. Sørg for ekstra solid innfesting av batteriet.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Eg flytta batteria i min båt for ikkje så lenge sidan. I samband med dette leita eg lenge etter kablar, fordi eg synest prisen var for høg. Det eg enda opp med var at eg kjøpte nokre startkablar på ein nettbutikk, og kutta av klemmene. Eg fann ut at prisen for eit sett startkablar var rimlegare enn ein enkel kabel med same tverrsnitt. Med andre ord enda eg på omlag halv pris samanlikna med å kjøpe vanleg lågspenningskabel på Biltema.

Redigert av AMI (see edit history)
Ask skrev 3 minutter siden:

Hei.

Takk for alle svar. AMI, har du ein link?

trydis, takk for link til kalkulatoren. Korleis veit eg kor stort spenningsfall som er akseptabelt?

Er ein volt tap eit stort tap?

5% tap regnes vel generelt som akseptabelt. Mulig man kan tillate større tap for startmotor, det vet jeg ikke. Husk å ta med lengden på både positiv og negativ side.

Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev

Baugen på planene båter i den størrelsen beveger seg mye i sjø.

Har alltid tenkt at batteri var plassert helt bakerst i slike båter for at de skal få minst mulig juling. 

Hadde tenkt nøye gjennom valg av batteritype og feste før jeg hadde plassert det helt der fremme.

Her får du en god gummikabel med fortinnede kordeller til meget god pris. Jeg tenker 35mm2 bør duge:

https://batbua.no/produkt/fortinnet-gummikabel-10mm2/

Hvis du ikke har store strømforbrukere ombord, f.eks. teinehaler, tenker jeg du kommer langt med dette batteriet:

https://www.biltema.no/bil---mc/bilbatterier/bilbatterier/agm-batterier/agm-batteri-12-v-60-ah--2000045769

AMI skrev for 10 timer siden:

Eg fann ut at prisen for eit sett startkablar var rimlegare enn ein enkel kabel med same tverrsnitt.

Jeg fulgte også det rådet der da jeg skulle innrede min Draco. Men jeg må si skuffelsen var stor da jeg kom hjem og klipte opp kablene for å avmantle. Isolasjonen på de kablene (35mm2 fra Biltema) var veldig dårlig. Greit så lenge kablene ligger helt i ro, men de kablene der vil ikke tåle håndtering og slitasje slik som gode gummikabler. Jeg vil derfor på det sterkeste fraråde å bruke startkabler fra Biltema til fast opplegg i båt. 

2 hours ago, Ask said:

Takk for alle svar. AMI, har du ein link?

Om eg hugsar rett var det desse eg kjøpte (dei var på 50 kvadratmillimeter):

https://cdon.no/kjoretoy-bat-og-reservedeler/vidaxl-2stk-startkabel1800-a-p36782733

Eg trur same nettbutikken har tynnare kablar og.

1 hour ago, Komodo said:

Jeg fulgte også det rådet der da jeg skulle innrede min Draco. Men jeg må si skuffelsen var stor da jeg kom hjem og klipte opp kablene for å avmantle. Isolasjonen på de kablene (35mm2 fra Biltema) var veldig dårlig. Greit så lenge kablene ligger helt i ro, men de kablene der vil ikke tåle håndtering og slitasje slik som gode gummikabler. Jeg vil derfor på det sterkeste fraråde å bruke startkabler fra Biltema til fast opplegg i båt. 

Eg kjøpte ikkje startkablane på Biltema, men samanlikna dei eg kjøpte med vanleg kabel som eg har kjøpt på Biltema tidlegare. Sjølv tenkte eg ikkje at det var så stor skilnad på startkablane eg kjøpte og dei kablane her:

https://www.biltema.no/bil---mc/bilbatterier/batteritilbehor/batterikabel-2000031868

Det er nok likevel heilt sant at sjølv den dyre kabelen frå Biltema og dei rimlegare startkablane eg kjøpte er dårlegare enn skikkeleg gummikabel. Om ein ikkje treng 50 kvadratmillitmeter kabel, så er nok gummikabelen og løyseleg.

@Ask Du bør sjekke strømtrekk på starter for å få et realistisk estimat på spenningsfall i kabler. Forøvrig tror jeg flytting framover ikke er en veldig god ide. 10 m 50 mm2 kabel er 5 kg ekstra i båten. Batteriet får juling som andre peker på. Kablene må trekkes og beskyttes (helst) og de vil være mer eksponerte for vær og vind i en slik båt = potensielle problemer med irring/korrosjon. Er det ikke like greit å bare lage seg til med to korte tilkoplingsledninger for lading som er lett tilgjengelige, og la batteriet forbli der det er?..

AMI skrev for 2 timer siden:

Om eg hugsar rett var det desse eg kjøpte (dei var på 50 kvadratmillimeter):

https://cdon.no/kjoretoy-bat-og-reservedeler/vidaxl-2stk-startkabel1800-a-p36782733

Dette er jo aluminiumskabel. Riktignok kobberkledd. 

Om jeg ikke tar feil virker også startkablene til Biltema "mystisk" lette, i forhold til ren kobberkabel.

Kabelen som @Komodo viser til er absolutt å anbefale. Den fåes også hos Watski. Noen få kroner rimeligere enn Båtbua.

Redigert av Jannmar (see edit history)
Fantino skrev 1 time siden:

Er det ikke like greit å bare lage seg til med to korte tilkoplingsledninger for lading som er lett tilgjengelige, og la batteriet forbli der det er?..

Dette er et godt forslag synes jeg. Det finnes flere løsninger for å montere plugg som er permanent koblet til batteriet.

Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev

2 hours ago, Jannmar said:

Dette er jo aluminiumskabel. Riktignok kobberkledd. 

Eg fekk eit inntrykk av at dette var nokså vanleg på rimlegare kablar, godt mogleg at eg tek feil. Vil tru at startkablane frå Biltema er aluminium ja. Om desse kablane og er aluminium er eg ikkje sikker på:

https://www.biltema.no/bil---mc/bilbatterier/batteritilbehor/batterikabel-2000031868

Sjølv har eg kjøpt noko av denne frå Biltema for nokre år sidan, og den verkar grei nok om ein er nøye med krympestrømper og slikt i endane.

Eg har og eit sett med slike som eg brukar til bil og traktor:

https://www.batteributikken.com/products/exide-startkabel-50kv-50m?gclid=Cj0KCQjw5oiMBhDtARIsAJi0qk3PdO0LMImaCBciHImssAgT1TkAM_IHcmc5x7i-mAkBSx8wzRWk4AoaAgJHEALw_wcB

Desse vil eg nesten tru er kopar, då dei opplevast nokså tunge. Eg har rett nok ikkje lagt dei på vekta.

Det beste er heilt sikkert fortinna koparkabel, og eg skal ikkje sjå vekk i frå at eg tek meg råd til å skifte etterkvart. No var batteriflyttinga mi eit slags "prøveprosjekt", så eg ville ikkje leggje over 1000 kroner i det no i starten.

Redigert av AMI
La inn noko avsnitt for oversikten (see edit history)
  • 1 år senere...

Hei.

Eg tenkjer at det er rett å avslutta denne tråden.

Eg kjøpte nytt batteri frå Biltema, og monterte det på babord sida i baugen.

50 kvmm koparkabel blei montert mellom batteriet og motoren.

Eg trakk kabelen i ein kanal i sittebenken på sida.

Eg snekra eit fundament til batteriet.

Fundamentet skrudde eg fast til eit tverrmontert skott i baugen.

(Skottet til stuerommet.)

Eg skal ikkje påstå at eg merkar nokon stor skilnad i høve til tidlegare, men installasjonen har fungert heilt fint.

Dersom det er mykje vatn i båten kjem det vatn det gamle batterirommet.

Eg tenkjer å fylla det rommet, og det tilsvarande på motsett sida, med plastkanner.

Då blir det meir oppdrift sjølv om det er vatn i båten.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...