Lazyjack Startet 2.November.2021 Link til dette innlegget Startet 2.November.2021 Sliter med å finne ut hvordan bytte simmering på propellakslingen på denne lille 4 hk. Kan se ut som den må byttes fra innsiden og da må vel de små låsepinnene dores ut? Finner ikke noe video som viser fremgangsmåten ? Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 3.November.2021 Link til dette innlegget Svart 3.November.2021 Nei, ingen vits å dore ut låsepinner på clutchdog. Fjern stoppskive for propell på utside først. Da skal aksling kunne trekkes ut av huben. Så må du fjerne lageret og deretter simmerringen. HAr du vært inne på boats.net og sett på sprengskisse ? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 3.November.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2021 Skrotnisse skrev for 3 timer siden: Nei, ingen vits å dore ut låsepinner på clutchdog. Fjern stoppskive for propell på utside først. Da skal aksling kunne trekkes ut av huben. Så må du fjerne lageret og deretter simmerringen. HAr du vært inne på boats.net og sett på sprengskisse ? Takk for svar. Jeg har sett på sprengskisse hos Ravns Garage men skjønte ikke sammenghengen før jeg fikk tipset ditt. Da skal jeg se om jeg får jekket av stoppskiva Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 3.November.2021 Link til dette innlegget Svart 3.November.2021 Siden du skal skifte simmerring likevel, kan du demontere lageret ved å varme opp lagerhuset. Da faller lager ut med et lite kakk. Bruker du ters kan du skade kulene i lager. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 3.November.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2021 (redigert) Ja jeg varmet lagerhuset men måtte likevel kakke litt på innerringen for å få det ut. Lageret snurrer fortsatt lett så jeg tjangser på at det ikke har tatt skade ? Redigert 3.November.2021 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.