pernod Startet 4.November.2021 Del på Facebook Startet 4.November.2021 (redigert) hei. er det noen her i forumet som kan hjelpe meg og identifisere motoren som står i båten jeg nettopp har kjøpt? oppe på topplokket er det et mitsubishi merke.motoren er marinisert av Herald marine engines ,Devon.England. har fått bekreftet at det ikke er mitsubishi sole.den er på 55 hk,max turtall 2500.På siden av manifolden står det Herald 4,5 Redigert 4.November.2021 av pernod (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 4.November.2021 Del på Facebook Svart 4.November.2021 Nydelig båt! Du har vel nettopp identifisert motoren, hva mer vil du vite? Sitér dette innlegget Link to post
pernod Svart 4.November.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.November.2021 (redigert) har ikke identifisert noe som helst.skrev at det står et mitsubishimerke på topplokket.det er alt jeg vet.blokka er vel derfra. id-merket er helt umulig og lese.ingen manual fulgte med.finner heller ikke herald marine engines i england. Redigert 4.November.2021 av pernod (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 4.November.2021 Del på Facebook Svart 4.November.2021 Ok då er da ei Mitsubishi blokk; sabb i bergen leverte nokre motorar med slike bokker, fra 30-70 hkgå inn på Frydenbø Sabb så fin du info om desse Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 7.November.2021 Del på Facebook Svart 7.November.2021 Om motor er i fra slutten av 70 tallet kan det være en Mitsubishi Ekstrøm. Kjøpte selv en ny motor på 12 HK. Den gangen. Serien var da fra 8 hk. Til 65 hk. Om ikke jeg husker feil var motorene marinert i Finnland med Engelsk kjøler å gear. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Kweelhouse Svart 7.November.2021 Del på Facebook Svart 7.November.2021 (redigert) Det er nok en Mitsubishi 4DR5 basis motor. Motor betegnelse: (Mitsubishi) Herald Marine 4.50 Redigert 7.November.2021 av Kweelhouse (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Marqies Svart 8.November.2021 Del på Facebook Svart 8.November.2021 Kjenner til disse motorene, Herald marine forsvant for mange år siden. Hadde 2 X 320 hk, du får deler til fra mitsubishi, det står nr på alt. originalt var mine 180 hk. Endrede stempel for senket kompresjon , mye mer diesel større turbo, alle deler som trengtes fikk jeg på Mitsubishi. Bolga Marine hadde også litt på lager. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.