Jump to content

Vann i oljedamp


flyen

Recommended Posts

Hei, jeg har en eldre 44" trebåt av årgang 1996 med innenbordsmotor Volvo TAMD63P. På utluftingen på toppdekslet har tidligere eier koblet til en slange med en flaske i enden til å samle opp eventuelt oljedamp. Nå 3 år etter at jeg kjøpte båten, har jeg oppdaget at det ligger vann (noen dl) i bunnen av oppsamlings flasken. Dette kommer selvfølgelig fra motoren via toppdekslet. Er det noen som har vert borti dette problemet som kan antyde hva årsaken kan være, bør motoren overhales? Motoren har gått ca. 1800timer.

Mvh. Optimist.    

Link to post
Share on other sites

er nok bare kondens siden oljedampen som kommer ut er varm og flasken er kjølig. Så lenge motor ellers er fin slik som de over her nevner så hadde jeg ikke brydd meg med det. Men flott du holder øye med motoren din!

 

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...