Jump to content

Hvilke davit typer er folk fornøyd med


JRK

Recommended Posts

Beklager å starte en ny tråd, men blir ikke så klok på de gamle innleggene. Og. Vi alle er jo gjerne fornøyd med siste investering, men det kan se ut som noen har prøvd flere løsninger

I dag har jeg snapdavit, men ønsker å slippe å ta av og på motor. Så ser jeg at det finnes dreieskiver slik at motor kan dreies på akterspeilet og således slippe og ta den av

Neste alternativ er jo en vuggelsøsning, dar man drar båten om med hånd eller vinsj, bakfre eller fra siden, og det siste er jo små fine krybber som man vinsjer inn baugen og vrir båten ned på tvers av badeplattformen. Hvor fornøyd er folk med de forskjellige variantene?

Link to post
Share on other sites

Hadde en 340 tidligere som jeg monterte Tg2 på. Lagde meg til en trinse fra fly, så gikk det greit å ta opp båt aleine. Grand 285 med Suzuki 15hk.

 

I dag har jeg prodav på en P42

Mye lettere å ta opp og ned jollen med prodav. Men kan bli noe trangt på en 340 med tanke på stangen til vinsjen.

 

 

EFAB1E58-39B9-4F06-AF33-EAFFDFA8F22C.jpeg

37C85EB2-33E7-4BB6-AD52-620155D160F5.jpeg

Redigert av k1mbo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Vi har montert Hurley H20 på vår Saga 385, denne er plassbesparende og enkel i bruk. Fjernes/monteres på 2 minutter og veier ca 7 kilo samlet. Det finnes en type (H30) som krever noe mer plass og har vinsj i tillegg. Forhandler er: https://seatronic.no/catalogsearch/result/?q=hurley

 

image.png.ec4a0a079c0585c88d8ce48248995e5c.png

1827669778_2020-08-2711_07_48.jpg.f00d757035d16878c8e49336e3fbe83a.jpg

 

 

Redigert av Escaro (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...