dennrick Startet 12.November.2021 Del på Facebook Startet 12.November.2021 Hei, Noen som kjenner denne saken ? Såvidt jeg kan forstå har denne bedriften ingen egnede steder å flytte til, og jeg vil mene at dette blir et tap for oss som surrer rundt i farvannet omkring Tjøme og Oslofjorden forøvrig. Men det skal selvsagt bygges leiligheter. Der også. Som på alle andre steder. https://www.tb.no/bateiere-kjemper-for-jarlso-marina-ber-kommunen-vakne-opp/s/5-76-1672012 https://www.batmagasinet.no/toppsak/denne-gjengen-er-uonsket-pa-jarlso/738963 Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Lucky Strike Svart 12.November.2021 Del på Facebook Svart 12.November.2021 Neeeeeeeeiiiiiiiiii !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 13.November.2021 Del på Facebook Svart 13.November.2021 Men, kan de ikke flytte opp i Valløbukta? Er det ikke aktivitet der som kan romme et verksted? Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Scand 360 dc Svart 13.November.2021 Del på Facebook Svart 13.November.2021 Det er en fortvilet situasjon. Et sted må jo denne virksomheten holde hus. Det er usmakelig med en kyst peppret av leiligheter. Om denne bedriften blir borte, er det et stort tap for oss med Volvo Penta under dørken. Sitér dette innlegget Link to post
Lucky Strike Svart 13.November.2021 Del på Facebook Svart 13.November.2021 Det Travellift-anlegget de har med stor bredde er ganske unikt for området. Ikke enkelt å flytte. Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 13.November.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.November.2021 De holdt vel til i Vallø bukta tidligere. Nå er det jo et annet verksted der, og det er vel til dels en konkurrerende virksomhet ? Men usikker på om det er VP der. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
willmasta Svart 13.November.2021 Del på Facebook Svart 13.November.2021 Det er det samme over alt nå. Oslo, Tønsberg, snart et annet sted. For alle som er glad i båtliv uten å være høyt lønnet er dette urovekkende. Båtplasser og infrastruktur som er nødvendig i et maritimt miljø med fritidsbåter blir et knapphetsgode. De med nok penger finner en løsning, mens resten stiller bakerst i køen. Mange bruker folk flest som argument for å frigjøre arealer som blir brukt til opplag og båtplasser, eller som her verksted. Men dette er boliger i høy prisklasse, noe som fortrenger "vanlige folk". (Sier ikke at folk med penger er dårlige folk bare for å presisere det). Over tid ender vi opp med en fattig kystkultur i Oslofjorden, der blokker uten fellesarealer for allmennheten dominerer. Gi det et tiår eller to, så blir denne trenden forsterket i hele Østlandsområdet på begge sider av fjorden. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 13.November.2021 Del på Facebook Svart 13.November.2021 Å vi har det fint på Vestlandet hehe Verksted med kai/kran/vinterlagring har vi, båtplasser rett i sentrum har vi. Så syns nesten litt syn på dere der borte østafjells. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
KDB Svart 13.November.2021 Del på Facebook Svart 13.November.2021 Byggeforbud i strandsonen, gjelder tydeligvis ikke leilighetsbygg og lignende. Det ser vi langs hele kysten. Strandsonen blir brukt til alt annet en tilkomst for interesser som trenger tilgang til sjø. Slike leiligheter kan ligge langt oppe på land, istedenfor ligger de i front og skygger for alt i bakkant. Dette ser en i alle byer, stygge klosser, ser ut som samme arkitekt står bak alle. Sitér dette innlegget Link to post
Olepo Svart 13.November.2021 Del på Facebook Svart 13.November.2021 Dette er rett og slett bare trist. Jeg har fulgt saken via media, og også snakket litt med butikkansvarlig hos Jarlsø Marina om dette ved et par anledninger. Det er nok mange med meg som håper på en løsning for fortsettelse, men det ser dessverre ikke så lyst ut for øyeblikket. Ikke enkelt å finne eiendom i sjøkanten med mulighet for å kunne etablere et tilsvarende anlegg... Jeg er meget godt fornøyd med service, bistand, tips og råd jeg har fått hos Jarlsø Marina i den tiden jeg har hatt båt med VP. Jeg har i hovedsak kjøpt deler der siden jeg stort sett skrur selv, men har også benyttet verkstedet en gang. Jeg vet de har mange fornøyde kunder, så det vil nok være et tap for mange båteiere dersom J.M. nå blir nødt til å avvikle driften. I tillegg til reparasjoner og vedlikehold av fritidsbåter sørger de også for å holde båtene til RS, brannbåten, politibåten(e), losbåter, Røde Kors båten +++ i drift. Jeg tror Travelliften på Jarlsø har kapasitet på 75 tonn. Det er mange som støtter opp om videre drift, men eiendomsselskapet ønsker åpenbart ikke å fornye leieavtalen. Det har også vært gjort forsøk på å kjøpe ut eiendommen/lokalene, men dette har ikke ført frem. Etter det jeg forstår vil det fortsatt være en form næringsvirksomhet i lokalene etter at J.M. eventuelt har flyttet ut siden politikerne foreløpig ikke vil omregulere til bolig. Tror det godkjenning for et visst antall boenheter på Jarlsø, og "kvoten" er ganske full. Vi får bare håpe på en eller annen form for løsning slik at Jarlsø Marina kan bestå. Sitér dette innlegget Link to post
Olepo Svart 13.November.2021 Del på Facebook Svart 13.November.2021 I tillegg til usikkerheten rundt Jarlsø Marina er det også konflikter rundt Vallø Marina som ligger i samme område-ish. Her har det i en årrekke vært et anstrengt forhold mellom Vallø Marina og Vallø Båtforening. Kommunen, som eier Vallø småthavn, har nå sendt oppsigelse til Vallø Marina på bruk av opplags- og serviceområdene på Vallø. Kommunen har også tatt ut stevning mot Vallø Marina i forhold til en båtrampe som VM mener de har enerett på å disponere. Det skal ikke være lett... Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 14.November.2021 Del på Facebook Svart 14.November.2021 Olepo skrev for 10 timer siden: Kommunen, som eier Vallø småthavn, har nå sendt oppsigelse til Vallø Marina på bruk av opplags- og serviceområdene på Vallø. Kommunen har også tatt ut stevning mot Vallø Marina i forhold til en båtrampe som VM mener de har enerett på å disponere. Vallø Båt som ligger i de gamle lokalene til Jarlsø Båt driver å flytter ut av lokalene. Er vist dårlig stemning mellom Vallø Båt og Vallø Marina så først nevnte har sett seg tjent med å kjøpe lokalene til ett nedlagt bilverksted noen hundre meter unna. Det betyr att de gamle lokalene der Jarlsø Båt startet er tomme. Vil de flytte tilbake ? Er nok ett siste valg for de da lokalene er vesentlig mindre og dårligere samtidig som naboen hevder de har enerett på ditt og datt. Men bedre enn å legge ned vill jeg tro. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 14.November.2021 Del på Facebook Svart 14.November.2021 Okkaby skrev for 17 timer siden: vi har det fint på Vestlandet hehe Verksted med kai/kran/vinterlagring har vi, båtplasser rett i sentrum har vi. Så syns nesten litt syn på dere der borte østafjells. Joda. Heldig vi som bor både på Vestlandet og i Trøndelag. Strømmen er så billig her oppe nå så nå står varmeovner i båten nesten på full guffe. Du får ha en fin søndag. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 14.November.2021 Del på Facebook Svart 14.November.2021 Martine29 skrev 30 minutter siden: Joda. Heldig vi som bor både på Vestlandet og i Trøndelag. Strømmen er så billig her oppe nå så nå står varmeovner i båten nesten på full guffe. Du får ha en fin søndag. Utviklingen kommer nok snart til dere også. I Son var det tidligere 3- til 4 båtbyggerier samtidig. Nå er alt lagt ned. Leiligheter er bygget, på tross av skrik og protester. Nå skal Goldfish starte båtbyggeri nede på båtopplaget. Til en blanding av jubel og protester. Mange mener at et fabrikkbygg ikke passer inn 'midt i idyllen'. Så får vi se hvordan det går. Personlig bor jeg slik til at den fremherskende vindretningen sender lukten av styren vekk fra meg. Når de går konk, stopper uansett lukten. Filosofisk betraktning. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 14.November.2021 Del på Facebook Svart 14.November.2021 Okkaby skrev for 20 timer siden: Å vi har det fint på Vestlandet hehe Verksted med kai/kran/vinterlagring har vi, båtplasser rett i sentrum har vi. Har smakt på dette dere i vest også. Mjellem & Karlsen i på starten av 2000-tallet er vel mest kjent. Men de drev ikke akkurat med småbåter. En annen klassiker er å bygge boliger inntil industri i drift for så å forlange at de må legge ned på grunn av støy. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Okkaby Svart 14.November.2021 Del på Facebook Svart 14.November.2021 Jens_P skrev 10 minutter siden: Har smakt på dette dere i vest også. Mjellem & Karlsen i på starten av 2000-tallet er vel mest kjent. Men de drev ikke akkurat med småbåter. En annen klassiker er å bygge boliger inntil industri i drift for så å forlange at de må legge ned på grunn av støy. Ingen fare her i Okka By. Privat grunn de eier sjøl. Å kommunen har bygget nye kai for tømmer rett på siden, som de tjener bra på. Å full fart i alle firma rundt, som de ikke ka unnvære skattekroner fra. Indre havn bygger de ut med nye leiligheter om plan går igjennom. Men er alt så mye for salg som de ikke klare å selge her i byen, at nye prosjekter begrenser seg sjøl. Så er helt rolig å sikker på vi har alt vi trenger min tid ut her. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
vindmann Svart 16.November.2021 Del på Facebook Svart 16.November.2021 Trist hvis de må legge ned. Opplevde fantastisk service der midt i høysesong da jeg fikk problemer med propellen for et par år siden. Svært løsningsorienterte og proffe. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.