Jump to content

Redningsselskapets medlemsbevis


Per Arve

Recommended Posts

Har aldri hatt på dette merket, det er ikke akkurat diskret eller pent, mest naturlig plass er på vinduet men då sperre det utsikt.

Har heller medlemskortet i lommeboka. Det viktigeste er vel å betale eller?

Trådstarters argument kan også passe på "regnummermeket som Redningsselskapet sender ut. :newyearsign::newyearcheers:

:fireworks3::fireworks1::fireworks2::fireworks1::fireworks2::fireworks3:

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

 

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Link to post
Share on other sites

Hvis man sliter med disse klistremerkene, ....

 

Jeg kan ikke se at noen har gitt uttrykk for det, ei heller inntrykk av det? At man ikke synes de er pene og/eller ikke har noe ønske om å ha disse klistret på båten er da en ærlig og redelig sak som ikke fortjener insinuasjoner om at man ikke kommer fra et møblert hjem eller ikke tar ansvar eller lignende? Blir bare for dumt!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Før vi kjøpte siste båten vår, så ble det en god del "prospekt kikking". Mitt intrykk var da at de båten som hadde "siste årets klistremerke" på båten, var de samme som var mest ship-shape. Tilfeldig??

Eller, som forrige innlegg, så viser man at man er stolt av dette og av båten sin. :thumbsup:

Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til.

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Synes ikke disse klistremerkene er så ille. Men de er litt vanskelig å fjerne. Så jeg skulle ønske at samme merke kunne beholdes noen år på rad, men at årstallet kunne overklistres. Omtrent slik det er på biler og årsavgift. Slik det er nå, ligger de siste 5 års klistremerker i skuffen.

 

Hilsen Rag

Link to post
Share on other sites

masse klistremerker minner meg litt om campingturister...

Hva er egentlig forskjellen, om du ferdes i båt, campingbil, eller med campingvogn. Forskjellige interesser, ikke noe verre enn det. Noen ferdes også i begge deler, båt / campingvogn eller bil. Blir helt feil å sette den ene gruppen opp mot den andre.

Link to post
Share on other sites

Jeg synes rett og slett at disse klistremerkene er for store og virker derfor altfor glorete. Sånt vil jeg ikke ha på mine båter. Møblert hjem, ansvar, solidaritet eller ikke. Basta! :smash:

 

Jeg ville vurdert å sette det på vinduet dersom det hadde en rimelig liten størrelse, noe i likhet med medlemskortet.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Slik det er nå, ligger de siste 5 års klistremerker i skuffen.

 

Nå er heldigvis klistremerkene like store hvert år, så da gjør jeg det enkelt: Merket blir satt i et hjørne av vinduet der det ikke sperrer for utsikt, og nye klistremerker blir fortløpende satt oppå det gamle. Når bunken blir for tykk, er de uansett lette å fjerne. Jeg tok bort en bunke på fire klistremerker på hver side sist jeg satte på nye merker, og det var ikke noe som helst problem. Telenors VHF merke får jeg også greit plass til. Selv om jeg ikke har så stor båt (27 fot) så opplever jeg ikke disse klistremerkene som større enn de bør være. Men så er ikke min båt noen utpreget skjønnhet heller, men mer av type solid bruksbåt. Så da synes jeg ikke noen få klistremerker skjemmer utseendeet noe videre..

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Ser ikke poenget med diskusjonen det blir jo som om du liker blått eller hvit skrog. Om noen velger å ikke sette på medlemsoblatt eller ikke får være opp til hver enkelt. Selv har jeg ikke noe problem med å vise at jeg er medlem men om man ikke ønsker å vise det får det være opp til hver enkelt medlem.

 

Men jeg ser endel båter som går rundt med gamle emblemer fra mange år tilbake

det ser teitt ut det :crazy: Om du ikke greier å få av klistremerker fra 2005 eller 2008 hvordan står det til med resten av båten ??

Link to post
Share on other sites

Om du ikke greier å få av klistremerker fra 2005 eller 2008 hvordan står det til med resten av båten ??

For alt vi vet står det bra til, kun spekulasjoner. Dessuten har nok en del båtet skiftet eier uten at ny eier har rukket å få av klistremerket, eller at han rett og slett har glemt det.

Link to post
Share on other sites

Jeg tror at dette kan forklares genetisk. Mennesket er fra gammelt av flokkdyr, og det å ha slike merker på båten/bilen, gå med pins på jakka, bruke KNBF-caps, ha Vålerenga-trykk på genseren etc, gjør at man føler tilhørighet. Altså er dette med på å tilfredsstille et dypt behov for å føle at man tilhører en flokk.

 

Vi som foretrekker å ha minst mulig slike merker på båten er med andre ord genetiske avvikere :wink:

Link to post
Share on other sites

Jeg pleier å kalle det for stammetilhørighet og båtfolk har også behov for denne. At de samtidig fnyser av alle oss andre som bare er folk i båt og hverken har skipperlue på hodet når vi sover, AIS/VHF/GPS/DHS/FGV/KJS/LKØ eller OPS i båten, eller medlemskapsklistremerke i KNBF, NSSR, KNS,LSF eller BSF på skutesida kan jeg leve godt med. Jeg har til og med mine stunder når dette frembringer en lett :giggle: og en god :lol: forlenger som bekjent livet! :yesnod:

Redigert av Mouche (see edit history)

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Må si at endel av det som blir lagt frem her er tåpelig ting enten for å provosere eller i mangel av å ha noe annet å finne på.

 

Fint at båtfolk uansett farkost velger å være med i Redningsselskapet

det er en god sak og min tanke er ikke at det nødvendigvis redder ræva mi en gang jeg trenger det men at det kan kan hjelpe naboen eller en i Oslofjorden/Finnmark når han trenger hjelp.

 

Og til oss som synes ikke det ødelegger vinduer eller skrog på båten :

Joda merket kunne nok vært litt mindre. :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

 

Svenskenes krysserklubb har en lekker liten kompassrose. Som faktisk pynter opp, i stedet for å "rakke ned".

Det er ikke merkeplikt :smiley:

Men SXK merket er etter min mening altfor litet. Båtmerket som skal stå på båten for at man har lov til å bruke de blå bøyene er så litet - og enkelte sure "vihatermotorbåtmedlemmer" er så nærsynt at de ikke engang ser merket. Ikke gidder de å lese matrikkelen før de kjefter heller. Derfor har jeg nå anskaffet den største SXK vimpelen som finnes - den skal spennes opp i masta :smiley:

 

Hvor nøye er de på dette med medlemskort? Må man betale hvis man manger det? Har kortet, klistremerker osv, men mangler selve kvitteringstrykket. Får passe på¨å få det ombord til neste år!

Skøytene har online tilgang til medlemsregisteret ombord. Og om det er tvil om medlemsskapet sendes det ikke faktura ut fra Høvik før oppdrag for medlemsskap er avklart. Men er du ikke medlem og ikke i nød er prisen for skøyta over 2000 kroner/time.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Å jeg som har følt stolthet etter å ha klistret på årsnummeret fra redningsselskapet.. Har alltid sett på dette som en æressak på havet.

Det har noe med våren og sjøsetting og hele den greia der at man tar fram Kystpatruljemerket for å sette det på sidevinduet. Hva andre mener om dette er meg revnende likegyldig. Vil jeg prege en gammel skute med dette så er det min sak. Når det gjelder møblering i hjemmene tror jeg alle vi her på BP har det greit på stell.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...