mrmartin123 Startet 13.November.2021 Del på Facebook Startet 13.November.2021 jeg har kjøpt en brukt badeplattform på finn med teak planker disse pusset jeg ned, de ble fine, men kunne tenkt meg å behandlet de med noe. men er litt usikker på hva jeg skal bruke. har brukt owatrol d1 tidligere men har da brukt d2 over, men jeg tenker at d2 kanskje ikke er no særlig på badeplattform, funker d1? eller burde jeg få tak i noe annet? bildet er før jeg skrudde dem av og pusset de. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 13.November.2021 Del på Facebook Svart 13.November.2021 Saltvann og myk børste langs fibrene en gang i året. Ellers ingenting . . . Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
index Svart 15.November.2021 Del på Facebook Svart 15.November.2021 Jeg ville så absolutt ikke behandlet dem men noe som helst. Teaken klarer seg fint ubehandlet, det er en av grunnene til at teak blir brukt til denslags. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sørine Svart 15.November.2021 Del på Facebook Svart 15.November.2021 Teak kan jo klare sig ganske fint ubehandlet men det bliver jo gråt med tiden. Jeg kan selv godt lide træfarven så jeg anvender en teak sejler fra Starbrite (natural) engang om året. Derudover giver jeg træet engang Boracol som er farveløs imod råd og svamp når sæsonen går på held. Boracol bliver anvendt af flere træskibsbyggere i DK. De lader træet ligge og trække i månedsvis inden de anvender det og så siges det at træet kan holde i 100 år men om det er sandt ved jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 15.November.2021 Del på Facebook Svart 15.November.2021 Sørine skrev 3 minutter siden: Boracol bliver anvendt af flere træskibsbyggere i DK Og er også anbefalt av Hallberg Rassy til vedlikehold av teakdekk. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.